Wikia

Yodapedia

Jek

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Jek
Jek2.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,83 meter

Haarkleur:

Geen

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

32 BBY

Thuiswereld:

Kamino

Bijnaam:

Jek

Functie:

Clone Trooper

Wapen:

Z-6 Rotary Blaster Cannon
PLEX Missile Launcher

Affiliatie:

Galactic Republic

Jek.jpg

Jek op Rugosa

Quote: "Okay clankers, suck lasers!"
-- Jek

Jek was een Clone Trooper die diende onder bevel van Lieutenant Thire en samen met Jedi Master Yoda op Rugosa belandde.

BiografieEdit

Jek was een lakonieke Clone die liever met de wapens praatte. In het begin van de Clone Wars had Jek een rustige dienst als Coruscant Guard en dit terwijl Jek een specialist was in zware wapens. Zo gebruikte hij zelf wapens die niet altijd bij het profiel van zijn missie hoorden en kende hij de gebruiksaanwijzing van elk wapen in het arsenaal van de Clone Troopers. Zijn favoriete wapen was het Z-6 Rotary Blaster Cannon.

Jek zette net als de Jedi Master Yoda koers naar Rugosa om te onderhandelen met de Toydarians. Onderweg werden ze aangevallen door de Confederate Navy. Alleen Jek, Yoda, Jeks maat Rys en Lieutenant Thire konden als enigen ontsnappen in een Escape Pod.

Toen ze geland waren op Rugosa sloot Yoda via een hologram een deal met Asajj Ventress om te bepalen bij wie de Toydarians zich gingen voegen. Als het Yoda lukte om te overleven mochten de Toydarians de Galactic Republic vervoegen. Wandelend door de koraalriffen werden Yoda en de Clones al snel aangevallen door Battle Droids. Na een tijd begonnen Jek en de andere Clone Troopers aan de situatie te twijfelen omdat hun ammunitie op was en Thire gewond was geraakt. Yoda had er een andere mening over en sprak de Clones en Jek moed in door hem te vertellen dat zijn verstand zijn grootste wapen was.

Later begon Yoda met het uitschakelen van de Battle Droids en AAT Tanks in een canyon. Toen Jek en de andere Clone Troopers de Droidekas zagen aankomen, veroorzaakten ze een lawine waardoor de droids bedolven werden. Onder leiding van Yoda bereikte Jek het rendez-vous punt met King Katuunko. Hij was onder de indruk van Yoda's prestatie, maar daar wilde Asajj Ventress nog een stokje voor steken. Yoda rekende echter met haar af en de Toydarians voegden zich aan de zijde van de Republic.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki