Wikia

Yodapedia

Jeremoch Colton

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Jeremoch Colton
Jeremoch Colton2.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Grijswit

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Alderaan

Overleden:

0 BBY

Functie:

Captain van de Tantive IV

Vervoer:

Tantive IV
Sundered Heart

Affiliatie:

Alderaan
Galactic Republic

Quote: "We are receiving a message from the Chancellor's office, sir"
-- Captain Jeremoch Colton

Jeremoch Colton.jpg

Aan boord van de Sundered Heart

Jeremoch Colton was één van de Captains van de Sundered Heart en de Tantive IV in de laatste jaren van de Clone Wars.

BiografieEdit

Colton had een lange staat van dienst als piloot van het Royal House of Alderaan. Onder zijn gezag werd de Tantive IV onder de naam Star of Alderaan voor het eerst in gebruik gemeld.

Op het einde van de Clone Wars was Colton ook Captain van de Sundered Heart in tandem met zijn leerling Raymus Antilles. Colton leerde Antilles de knepen van het vak zodat hij met pensioen kon gaan. Na de Clone Wars was Colton immers van plan om te gaan doceren aan de University of Alderaan.

Colton was onder andere aan boord van de Sundered Heart toen Bail Organa Yoda en Obi-Wan Kenobi ging zoeken na Order 66. Hij beantwoordde de oproep van Mas Amedda toen Bail Organa's aanwezigheid in de Senate werd gevraagd door Palpatine. Vermoedelijk stierf Colton in 0 BBY toen de Death Star I Alderaan vernietigde.

Achter de schermenEdit

  • Colton werd gespeeld door Jeremy Bulloch. Zijn voornaam is duidelijk afgeleid van Bullochs naam.
  • Captain Colton werd door C-3PO vernoemd in het leesboek van ‘A New Hope’. Daarom werd er lange tijd gedacht dat Colton de voornaam was van Captain Antilles.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki