Wikia

Yodapedia

Jeremy Bulloch

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Jeremy Bulloch
Jeremy Bulloch.jpg
Biografie
Geboren 1945, 16 februari
Geslacht Man
Land VK, Engeland (Market Harborough, Leicestershire)
Overleden
Titel
Bijnaam
Beroep Acteur
Rol {{{rol}}}
Werken The Spy Who Loved Me
For Your Eyes Only
Octopussy
Robin of Sherwood

Jeremy Bulloch is de Britse acteur die de rol vertolkte van Boba Fett in Episode V en Episode VI. In Episode V speelde hij ook de rol van Lieutenant Sheckil en in Episode III die van Captain Jeremoch Colton. Bulloch is de halfbroer van producer Robert Watts.

Alvorens Bulloch Fett speelde was hij te zien in verschillende BBC producties, zowel films als programma's. Zo leerde hij onder andere mensen uit Azië Engels via een televisie programma. Ook was hij in drie James Bond films te zien als Q's assistent 'Smithers'.

Bulloch is één van de meest geliefde acteurs bij de fans door zijn openheid en vriendelijkheid. Door de Star Wars conventies heeft Bulloch zowat heel de wereld rondgereisd. Hij is ook de 'godfather' van TeeKay-421 en steunt regelmatige goede doelen. Bulloch is supporter van het Engelse Tottenham Hotspur. Hij heeft zelf een collectie van Boba Fett merchandise.

Toen Bulloch voor het eerst als Boba Fett verscheen, dacht hij dat de Wookiee braids zijn haar was. Voor de rol van Sheckill moest Bulloch inspringen voor een acteur die ziek was op het moment. Hij aanvaardde met plezier de rol van Colton in Episode III. Bullochs stem werd nooit gebruikt voor Boba Fett. In de originele versies sprak Jason Wingreen de stem in en in de dvd versies werd de stem van Temuera Morrison gebruikt.

Around Wikia's network

Random Wiki