Wikia

Yodapedia

Jodo Kast

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Jodo Kast
Jodo Kast.png
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Blond

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Functie:

Bounty Hunter

Wapen:

Rocket Darts

Vervoer:

Foxcatch

Kast Fett.jpg

Fett neemt Kast onder schot

Jodo Kast was een Bounty Hunter tijdens de Galactic Civil War met een Mandalorian Armor die zich vaak uitgaf voor Boba Fett.

BiografieEdit

Jodo Kast was een SpecOps Resistance Fighter toen de Rebel Alliance nog in de kinderschoenen stond. Kast hechtte echter meer waarde aan Credits dan aan vrijheid en gelijkheid. Tijdens een missie op Goratak III schoot Kast een Bounty Hunter neer van wie Kast dacht dat hij Boba Fett was. Deze jager was echter Feskitt Bob maar het bracht Kast op een idee.

Kast ontvreemde Mandalorian Armor op Zaadja, verliet zijn beweging en misbruikte Fetts naam om zich te integreren als een Bounty Hunter en om hogere premies te krijgen. Niemand wist precies wie Kast was en waarom hij in verband werd gebracht met Boba Fett. Had Fett vroeger een vriend van Kast vermoord of had Kast een belangrijke prooi van Fett verbrod? Niemand wist met zekerheid te zeggen waar hun connectie vandaan kwam. Al snel kreeg hij gezelschap van twee andere Bounty Hunters, genaamd Zardra en Puggles Trodd. Jodo Kast gebruikt als schip de Foxcatch en werkte soms voor Black Sun.

Kast opereerde meestal in de Outer Rim en bouwde zijn loopbaan op om zoveel mogelijk in achting te kunnen stijgen. Samen met Zardra kwam hij op het spoor van de Thig Brothers. Deze tocht resulteerde echter in de dood van Mageye the Hutt en een premie op het hoofd van Zardra. Kast waarschuwde haar dat ze gezocht werd door Jabba voor deze misdaad.

Kast kwam de misdadiger Jothel Merritt op het spoor en maakte met zijn Merritts partner Ponda Baba een deal dat ze de premie zouden in twee delen. Ponda Baba verraadde zijn partner maar Jodo Kast verdween met de noorderzon. Baba kon later echter wraak nemen op Kast. Op Truuzdann kon Kast immers bijna Cornelius Evazan inrekenen. Enkel de tussenkomst van Ponda Baba redde de misdadiger van een nieuwe langdurige gevangenschap.

Kasts hoogmoed en perfectionisme leverde hem echter een vernedering op in de zoektocht naar Adar Tallon op Tatooine. Captain Parlan van het Empire huurde Kast en zijn trawanten in om de verloren Republic held Adar Tallon te vinden op Tatooine maar een groep Rebel Alliance agenten bleek Kast te slim af en Tallon kon ontsnappen.

Kast, Zardra en Trodd hadden verschillende succesvolle campagnes alvorens een klus op Dura-Khan hun relatie verzuurde. Kasts reputatie was echter gemaakt en Thrawn vermomde zich op een bepaald moment in Kast om een Vigo genaamd Zekka Thyne te doden. In 3 ABY trokken Kast en Zardra opnieuw samen op om een Bothan genaamd Silver Fur te vangen op Cloud City die informatie bezat over vluchtelingen van de Rebel Alliance.

5 ABY EUEdit

Jodo Kast had ondertussen een indrukwekkend lijstje verzameld van prooien maar werd te arrogant. Dit begon de echte Boba Fett op de zenuwen te werken en hij bedacht een valstrik om Kast te vangen op Nal Hutta. Deze valstrik werkte en Fett doodde Kast.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki