Wikia

Yodapedia

John D. Branon

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
John D. Branon
Naytaan.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Dalandae

Overleden:

0 BBY

Bijnaam:

John D.
Red 4

Functie:

Rebel Alliance Piloot

Vervoer:

X-Wing Starfighter

Affiliatie:

Rebel Alliance

John D. Branon, ook bekend als John D., was een piloot van de Rebel Alliance die sneuvelde in de Battle of Yavin.

BiografieEdit

John D. Branon werd geboren op Dalandae en sloot zich op jonge leeftijd aan bij de Rebel Alliance. Zijn eerste missies vloog Branon bij de Tierfon Yellow Aces, samen met onder andere Jek Porkins. Bij zijn verplaatsing naar Yavin 4 nam Branon de plaats in van de overleden Cesi Eirriss. Porkins deed een goed woordje voor zijn maat, maar hij besefte dat hij hem hierdoor mogelijk naar de slachtbank leidde.

John D. was één van de piloten die de Death Star I aanviel tijdens de Battle of Yavin. Branon vloog als Red 4 maar werd als één van de eerste piloten neergehaald toen TIE Fighters zich mengden in de strijd. Branon droeg een donkerrode helm met zwarte markeringen.

Achter de SchermenEdit

  • John D. werd gespeeld door Jack Klaff.
  • Decipher gaf deze foto de naam Naytaan maar de acteur is Klaff.
  • Leland Chee: John D (Red Four) is the pilot played by Jack Klaff as seen in the film. Lt. Naytaan (Red Nine) is not seen in the film, but he is credited with the line "It's a hit!" spoken just after Red Leader fires his torpedoes into the exhaust port.
  • John D. kreeg zijn achternaam in Empire at War.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki