Wikia

Yodapedia

Jubnuk

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Jubnuk
Jubnuk.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Gamorrean

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Gamorr

Overleden:

4 ABY

Functie:

Wachter

Wapen:

Vibro-Ax, DL-18 Blaster Pistol

Affiliatie:

Jabba the Hutt

Jubnuk was één van de Gamorreans die in dienst was van Jabba the Hutt in 4 ABY.

BiografieEdit

Jubnuk was één van de Gamorreans die onder het bevel van Ortugg Jabba dienden als wachters in het paleis. In 4 ABY bevond Jubnuk zich in de Throne Room toen Luke Skywalker aan Jabba de vrijlating van Han Solo en Chewbacca kwam vragen.

Toen Luke merkte dat Jabba niet vatbaar was voor een Jedi Mind Trick ontnam hij de DL-18 Blaster Pistol van Nizuc Bek en richtte deze naar Jabba. Jubnuk kwam echter tussenbeide en zorgde ervoor dat Luke miste.

Jabba aarzelde geen seconde en opende het valluik naar de Rancor. De onfortuinlijke Jubnuk viel samen met Luke in de Rancor Pit. Jubnuk wist welk monster er in de put leefde – de Rancor deed denken aan een Gamorrean demoon – en sloeg in paniek. De andere Gamorreans barstten uit in een lachbui omwille van de ongelijke strijd. Rancor verorberde Jubnuk.

Achter de SchermenEdit

  • In de Pop-Up book van Jabba’s Palace ontsnapt Jubnuk uit de Rancor dankzij een talisman die hij in de maag vindt. Dit is echter niet bevestigd als canon.
  • Er is een onafgewerkte deleted scene waarin Jubnuk met het DL-18 Blaster Pistol naar de Rancor vuurt, weliswaar zonder resultaat. Deze scène komt ook voor in het leesboek van de film.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki