Wikia

Yodapedia

Judicial Department

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Judicial Department
Radiant crew.jpg
Organisatie
Type:

Ordehandhaving

Leiding:

Supreme Chancellor

Vestiging:

Coruscant

Holding:

Office of the Supreme Chancellor

Onderdelen:

Judicial Forces
Jedi Order

Producten:

Veiligheid

Geschiedenis
Opheffing:

19 BBY?

Affiliatie:

Supreme Chancellor

Het Judicial Department was de organisatie die tijdens de Galactic Republic functioneerde als een politie- en veiligheideenheid.

OrganisatieEdit

Het Judicial Department viel onder gezag van de Office of the Supreme Chancellor. Om het even wie Supreme Chancellor was, de Judicials bleven steeds trouw aan hun leider.

Hun hoofdbasis was gelegen op Coruscant in het Judicial Arcology. Het Judiciary Central Detention Center was ook op Coruscant gelegen. Toch waren ze niet enkel op Coruscant actief. Zij die de activiteiten organiseerden, waren Sector Coordinators.

Het Judicial Department werd tijdens het Indecta Era opgericht. Na de Ruusan Reformation werd de Jedi Order technisch gezien een onderdeel van het Judicial Department. Na de Eriadu Trade Summit kreeg het departement limieten van de Galactic Senate opgelegd van die aard dat de Supreme Chancellor niet langer van hun diensten kon gebruik maken alvorens de Galactic Senate het had goedgekeurd.

Niet lang later stuurde Finis Valorum zonder medeweten van iemand anders de Radiant VII van de Judicial Fleet met Qui-Gon Jinn en Obi-Wan Kenobi naar Naboo om er de blokkade op te heffen van de Trade Federation.

Onder het bewind van Palpatine werd er minder en minder gebruik gemaakt van het Judicial Department. Zeker tijdens de Clone Wars werd hun rol bijna volledig overgenomen door de Clone Troopers en konden ze enkel nog van nut zijn op de achtergrond. Veel officers uit de Judicial Starfleet werden overgeheveld naar de Republic Navy die eigenlijk de Starfleet had ingepalmd.

Vermoedelijk werd dit departement overbodig verklaard toen de New Order in het leven werd geroepen.

TakenEdit

  • Gerechtelijke steun aan de Supreme Chancellor of Galactic Senate aanbieden of aan mandatarissen die erom vroegen.
  • Advocaten of openbare aanklagers afvaardigen waar de Republic of een mandataris van de Republic betrokken was.
  • Criminele activiteiten onderzoeken in het de Republic of waarbij een burger van de Republic betrokken was.
  • Patrouilleren in de Republic om gezochte personen te zoeken en om ondersteuning te bieden waar nodig.
  • Coördineren van activiteiten met de Jedi High Council.
  • Het onderhouden en organiseren van de Judicial Starfleet.

Leden van het Judicial DepartmentEdit

Screed young.jpg

Terrinald Screed

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki