Wikia

Yodapedia

Jungle Felucian

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Jungle Felucian
Felucian.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Amfibie

Lengte:

1,90 meter

Levensduur:

>86 jaar

Herkomst
Thuisplaneet:

Felucia

Taal:

Felucianese

Felucian2.jpg

Felucian

Jungle Felucians, of gewoonweg Felucians, waren de oorspronkelijke bewoners van de planeet Felucia, die diep in de schimmelbossen leefden.

FysiologieEdit

De Felucians waren als species Force-sensitive en hun fysiologie deed erg aan planten denken, hoewel het amfibieën waren. Hun hoofd leek te bestaan uit een grote kluwen van sprieten met lichtgevende uiteinden. De mond en ogen leken in het gezicht niet meer dan donkere openingen.

Een bijzonder aspect was dat hun armen bij de ellebogen in tweeën splitsten, waardoor ze als waren vier armen hadden. De grotere arm van de twee had aan het uiteinde vier grote zuignappen, terwijl de kleinere arm twee vingers en een duim had. Felucians werden gemiddeld 1,90 meter lang en konden ouder worden dan 80 jaar.

SamenlevingEdit

Alle Felucians behoorden tot één grote, wereldomvattende stam. Die stam was echter wel onderverdeeld in diverse dorpjes en leefgemeenschappen, zoals de Taakarian Village. De gemeenschappen werden geleid door Chieftains en Shamans.

Felucians waren van nature erg aangepast en gevoelig voor de Force. Ze leven verder een vrij primitief leven, en erg teruggetrokken van andere, niet-inheemse volken. Wat dat betreft waren ze een beetje te vergelijken met de Tusken Raiders van Tatooine.

GeschiedenisEdit

Toen de Gossam kolonisten naar Felucia kwamen, werden de Felucians verdreven naar ondergrondse schuilplaatsen en kleine dorpjes die verspreid lagen op de planeet. Toen in de periode van de Great Jedi Purge na Order 66 Galen Marek naar Felucia kwam om de Jedi te zoeken, vochten de Felucians aan de kant van de Jedi-vluchtelingen. Een aantal van hen was het gelukt om Rancors te temmen, en te gebruiken als rijdieren.

Shaak Ti trainde de Felucians samen met Maris Brood om ze voor te bereiden op een confrontatie met de Sith. Nadat Galen echter Shaak Ti bij de Ancient Abyss had verslagen vielen de Felucians door de chaos naar de Dark Side en namen Maris Brood met zich mee.

Achter de SchermenEdit

Omdat er in de aflevering Bounty Hunters van The Clone Wars nog een species voorkomt dat "Felucians" heet, was lang onduidelijk hoe hier mee om te gaan. In The Official Starships & Vehicles Collection 67 wordt echter een onderscheid gemaakt tussen "Felucians" en "Jungle Felucians", waarbij deze soort onder de tweede naam valt.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki