Wikia

Yodapedia

Jungle Rancor

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Jungle Rancor
Jungle Rancor.jpg
Biologie
Indeling:

Nonsentient

Classificatie:

Reptomammal

Subspecies:

Rancor

Voeding:

Carnivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Talloze planeten

Kolonies:

Felucia

Jungle Rancor Felucia.jpg

Jungle Rancor op Felucia

De Jungle Rancor was één van de rassen van Rancors die gekweekt waren door dierenhandelaars.

FysiologieEdit

Jungle Rancors waren makkelijk te onderscheiden van gewone Rancors. Hun huid was paarsachtig en de benen, armen, hals en schouders van de Jungle Rancor waren bedekt met vlijmscherpe stekels. Jungle Rancors hadden vliezen tussen hun klauwen waardoor ze handen met webben hadden. Deze dieren leefden onder andere op Felucia waar er verschillende rassen Rancors leefden.

Jungle Rancors hadden een enorme muil met scherpe tanden. Zelfs hun tong was langs de zijkant uitgerust met verschillende tanden. De neus van de Jungle Rancor was enorm en bovendien zeer gevoelig. Deze neus bevond zich opgekruld tussen de ogen van het dier.

LevenEdit

Jungle Rancors hadden de pech om te worden gekweekt door dierenhandelaars om op te treden tijdens jachtpartijen of om te leven in dierentuinen of circussen. De exemplaren die door Crime Lords werden gehouden als vertier hadden het nog erger. Hoe feller gekleurd de Jungle Rancors waren, hoe meer in trek waren deze beesten.

Op het Teth B’omarr Monk Monastery werd op een bepaald moment een Jungle Rancor in de kelders gehouden.

Achter de SchermenEdit

  • Normaal zou een Jungle Rancor zijn verschenen in The Clone Wars film maar deze scène werd verwijderd. In deze scène zouden Anakin, Ahsoka en Asajj Ventress tegen elkaar vechten en tegelijkertijd de Jungle Rancor moeten ontwijken. Ahsoka verwondde het dier door met haar Lightsaber in de gevoelige neus te steken.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki