Wikia

Junkfort Station
Junkfort Station.jpg
Locatie
Planeet:

Junkfort Station System

Regio:

Outer Rim

Type:

Spaceport

Quote: "Junkfort Station, Chewie! Lotta ships get illegal equipment and modifications here..."
-- Han Solo

Junkfort Station was een spaceport voor smokkelaars gelegen in de Outer Rim.

LiggingEdit

Junkfort Station lag in de Tharin Sector in de Outer Rim. Het lag ten Noorden van Hutt Space en ten Westen van de Centrality. Junkfort was rechtstreeks verbonden met Boonta en via de Cadma Conduit met de Centrality. Het lag eveneens op de Triellus Trade Route en was een kruispunt richting Hutt Space en de Perlemian Trade Route.

GeschiedenisEdit

Junkfort Station was een grote verzameling van ruimtestations en schepen waar men illegale apparatuur en modificaties kon verkrijgen. In 0 ABY trokken Han Solo en Chewbacca naar Junkfort in hun zoektocht naar de overgebleven Power Gem. Solo raakte echter betrokken in een vechtpartij met Bounty Hunters die hem maar al te graag wilden inrekenen. Gelukkig kwam Chewbacca tussenbeide. Chewbacca had van iemand gehoord waar ze de Power Gem konden bemachtigen. De Millennium Falcon zette koers naar Antipose.

Toen ze nog in dienst werkten van de Hutts, moesten Han en Chewie ooit een andere missie op Junkfort voltrekken.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki