Wikia

Yodapedia

Jyn Obah

11.078pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Jyn Obah
Jyn Obah.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Schiav

Geslacht:

Man

Lengte:

> 2,00 meter

Haarkleur:

Ros

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Functie:

Piraat, Firstmate van Kybo Ren

Wapen:

Knots, Stunner

Vervoer:

Dianoga, Demolisher

Affiliatie:

Gir Kybo Ren-Cha

Quote: "Jyn Obah, my first mate. I knew you'd come to rescue me"
-- Kybo Ren

Jyn Obah was de trouwe Schiav-rechterhand van de piraat Gir Kybo Ren-Cha.

BiografieEdit

Jyn Obah behoorde tot het Schiav-species. Jyn was een indrukwekkende verschijning van ruim twee meter groot. Hij had een uitgesproken kin en puntige oren. In zijn mond bezat hij twee slagtanden die naar boven stonden gericht. Obah droeg een grote neusring door zijn twee neusgaten.

Als kledij droeg Jyn onderdelen van Stormtrooper Armor die hem uiteraard niet pastten. Als wapen droeg Jyn een enorme knots. Jyn Obah behoorde niet tot de meest intelligente piraten maar Kybo Ren had aan hem een trouwe bondgenoot.

Jyn Obah was de rechterhand van de piraat Gir Kybo Ren-Cha die in 15 BBY onrust stookte op Tammuz-an. Obah maakte deel uit van de bemanning van de Dianoga die het brandstofschip kaapte met Jessica Meade aan boord. Daarna maakte Jyn ook deel uit van de bemanning van de Demolisher.

Nadat Gir Kybo Ren-Cha was gevangen gezet, ondernam Jyn Obah een ontsnappingspoging om zijn baas te bevrijden. Dit lukte maar Jyn ontsnapte zelf niet. Jyn verraadde de geheime basis van Kybo Ren op de Bog Moon of Bogden nadat C-3PO had gedreigd over hem te folteren. Daarna keerde Jyn Obah met de Dianoga terug naar de Bog Moon of Bogden in de deal die Kybo Ren met Mon Julpa had gesloten. De vrijheid was van korte duur want de troepen van Toda en Mon Julpa hadden zich verborgen in het laadruim van de Dianoga en namen de piratenbende opnieuw gevangen.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki