Wikia

K4 Security Droid
K4 Security
Product
Klasse:

Klasse 4

Fabrikant:

Rim Securities

Prijs:

7.500 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,60 meter

Functies
Taken:

Beveiliging

De K4 Security Droid was een populaire Klasse 4 beveiligingsdroid in de Outer Rim.

Uitzicht & FunctiesEdit

De K4 was niet erg groot en bezat twee relatief korte benen en armen. Eén van de armen had talloze kleine klauwen en de andere arm was eigenlijk een Blaster. De kop van de K4 was erg langwerpig zonder overdreven menselijke gelijkenissen.

De K4 van Rim Securities werd als een betrouwbaar ontwerp beschouwd, maar men stelde wel vast dat de accuraatheid van de Droid verminderde als het sneller bewoog. Aangezien de K4 een vrij snelle Droid was, vormde dit soms een nadeel. Vooral de benen van de K4 bewogen niet synchroon met het doelzoeksysteem van de Droid. Bovendien kon een schot op de benen de Droid helemaal in de war brengen en de beweging overhoop halen. De Droid was vaak werkzaam voor plaatselijke overheden en instanties.

Net voor de Battle of Yavin was Torkil Mux vergezeld van een K4 Security Droid op zijn mijn te Shinbone. Han Solo was deze K4 te snel af in een duel toen hij voor het afgesproken signaal zijn Blaster trok en de Droid kapotschoot.

BronEdit