Wikia

Yodapedia

KE-8 Enforcer

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

KE-8 Enforcer
KE-8.jpg
Product
Model:

8 Series

Klasse:

Airspeeder, Starfighter

Ontwerp:

Kaminoan

Fabrikant:

Kaminoan Engineering

Prijs:

80.000 credits

Specificaties
Afmeting:

4 meter (lengte)
13 meter (hoogte)

Bemanning:

1

Passagiers:

1

Affiliaties
Affiliatie:

Kaminoan

KE-8 Enforcers waren Repulsorlift vehicles die de Kaminoans gebruikten om te patrouilleren in hun cloning centra zoals in Tipoca City. De KE-8 Enforcers hielden ook toezicht op de ontwikkeling van de clones tijdens hun opleiding. Oorspronkelijk werd de 8-serie gebruikt om nerfs bij elkaar te drijven op niet erg technologisch ontwikkelde planeten. De KE-8 werd in dezelfde sierlijke stijl gebouwd als de architectuur op Kamino.

Deze Airspeeder, die officieel werd gecatalogeerd als een 'starfighter', was vier meter hoog en bezat twee paar micro-thrusters. Via een groot raam beschikte de bestuurder over een ruim zicht van 180 graden.

De KE-8 was ontzettend wendbaar zodat er snel kon worden opgetreden indien nodig. Dit gebeurde meteen wanneer Clones abnormaal gedrag vertoonden. Deze toestellen beschikten over een Electroshock device die slachtoffers kon verdoven en over twee forse manipulatorarmen waartegen geen mankracht was opgewassen.

KE-8 Enforcers konden door hun sterke Repulsorlifts opereren in hoge gedeeltes van de atmosfeer, maar aangezien het toestel speciaal was gemaakt om in de Clone centra te opereren had het daar eigenlijk zelden iets te zoeken.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki