Wikia

Yodapedia

KT-10

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

KT-10
KT-10.jpg
Specificaties
Model:

KT Astromech Droid

Fabrikant:

Industrial Automaton

Kleur:

Roze, Wit, Rood

Programmering:

Vrouwelijk

KT R2.jpg

R2-D2 & KT-10

KT-10 was een KT Astromech Droid met een vrouwelijke programmering die in 15 BBY door de Great Heep in de Droid Harem werd gehouden.

BiografieEdit

Het was niet geweten waar KT-10 oorspronkelijk vandaan kwam. KT-10 was een Astromech Droid van een onbekend model met een eivormig lichaam en twee ‘benen’. In 15 BBY bevond ze zich samen met andere Droids in de Droid Harem op Biitu die door de Great Heep werd gehouden als cel voor zijn Droids waarmee hij zich voedde. In de Droid Harem konden Droids zich perfect verzorgen maar zonder het te weten gingen ze er hun noodlot tegemoet.

In 15 BBY belandde R2-D2 aan de zijde van KT-10 nadat Mungo Baobab was gevangen gezet en R2-D2 en C-3PO op Biitu waren geland met andere Droids. R2-D2 en KT-10 ontwikkelden een zeker aantrekkingskracht voor elkaar waar de andere Astromech Droids jaloers op waren. Ze namen samen Oil Baths en brachten de tijd samen door. C-3PO kwam echter R2 waarschuwen voor de Great Heep maar net op dat moment werd KT-10 door de Heep uitgekozen en leeggezogen. Haar lege omhulsel werd op de schroothoop gegooid.

R2-D2 probeerde KT-10 op te laden maar bezat daarvoor onvoldoende kracht. Maar uiteindelijk vernietigde R2 de Moisture Eater van het Empire waardoor Biitu weer een vruchtbare planeet werd en waardoor de Great Heep versteende. Alle Astromech Droids spanden samen en gaven hun kracht door aan KT-10 die weer tot leven werd gewekt.

Hoewel R2-D2 en KT-10 graag met elkaar optrokken, leidden de avonturen van R2-D2 hem naar andere oorden. Wat er uiteindelijk met KT-10 gebeurde, wist men niet.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki