Wikia

Yodapedia

KV9T9-B Wasp

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

KV9T9-B Wasp
KV9T9-B.jpg
Product
Model:

KV9T9-B Wasp

Klasse:

Podracer

Fabrikant:

Keizar-Volvec

Specificaties
Afmeting:

4,24 meter (cockpit)
10,38 meter (motoren)

Snelheid:

800 km/h

Bemanning:

1

Affiliaties
Affiliatie:

Clegg Holdfast

KV9T9-B fire.jpg

Sebulba steekt Holdfasts racer in de fik

De Keizar-Volvec KV9T9-B Wasp was de Podracer die Clegg Holdfast gebruikte tijdens de Boonta Eve Challenge in 32 BBY.

Uitzicht & BouwEdit

Wat de journalist-podracer Clegg Holdfast miste aan talent, kon hij gelukkig een beetje verbergen dankzij zijn uitstekende Podracer. De KV9T9-B Wasp was één van de beste racers die aan de start verscheen van de Boonta Eve Classic in 32 BBY. De Racer had grote motoren en de cockpit werd een beetje afgeschermd door een afdak en zijwaartse vleugels.

De racer kon een zeer hoge snelheid halen tot 800 km/h. Het had een uitstekende wegligging, versnelling en besturing. De Racer kon wel vrij slecht remmen.

Tijdens de Boonta Eve Challenge startte Holdfast op de 2de rij. Hij gebruikte een hele bleke blauwe vlag met daarin donkerblauwe en rode symbolen. Tijdens de tweede ronde werd Holdfast geraakt door de vlammenwerper van Sebulba. Om noch Sebulba, noch hun journalist in hun eer te raken, veranderde Podracing Quarterly de uitslag van Holdfast. Volgens hen finishte hij bijna een kwartier later dan Boles Roor op de 7de plaats en deed hij er in het totaal bijna een half uur over om de race uit te rijden.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki