Wikia

Yodapedia

KX9 Laser Cannon

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

KX9 Laser Cannon
Xwing.jpg
Product
Model:

KX9 Laser Cannon

Type:

Laser Cannon

Fabrikant:

Taim & Bak

Specificaties
Bereik:

8 kilometer tot 80 kilometer

Affiliaties
Gebruikers:

Rebel Alliance

Quote: "I’m going in!"
-- Luke Skywalker – Red 5

Het KX9 Laser Cannon was een soort Laser Cannon dat werd gebruikt tijdens de Galactic Civil War.

UitzichtEdit

Het KX9 Laser Cannon was een langwerpig wapen dat werd uitgerust op X-Wing Starfighters. Helemaal op het einde bevond zich een laser tip, beschermd door Flashback Suppressor. Achteraan kon het gas worden bijgevuld waarmee dit wapen schoten kon afvuren, daarnaast was de kamer gelegen waar het gas werd opgeslagen. De Flashback Suppressor was misschien wel het bekendste element van de KX9. Deze magnetische boog verhinderde dat de loop zichzelf beschadigde door verhitting.

Meestal werd de KX9 gekoppeld aan een Fabritech Anq 3.6 Tracking Computer en een IN-344-B “Sightline” Holographic Imaging System.

GeschiedenisEdit

Taim & Bak waren de producenten van de KX9 die twee per twee aan de X-Wing Starfighter werd gemonteerd zodat de starfighter over vier van deze Laser Cannons beschikte. Wanneer de X-Wing de S-Foils opende, kwam er een unieke configuratie tevoorschijn die de X-Wing heel wat vuurkracht gaf. De KX9 kon bij de X-Wing worden geprogrammeerd om afzonderlijk te vuren maar ook per twee of gewoon per vier.

De KX9 kon bovendien op zeer grote afstanden doelwitten raken en ook een zeer krachtige laserstraal afvuren, één van de krachtigste onder starfighter wapens.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki