Wikia

Yodapedia

Kaadu

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kaadu
Kaadus.jpg
Biologie
Indeling:

Non-Intelligent

Classificatie:

Reptavian

Lengte:

2,24 meter

Voeding:

Omnivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Naboo

Kaadu waren grote Reptavians afkomstig van Naboo die niet konden vliegen.

FysiologieEdit

Kaadu konden 2,24 meter hoog worden. Ze hadden lange, steltbenen met drie tenen waardoor ze uitstekend konden rennen en zwemmen. Kaadu hadden geen voorste ledematen en konden dus ook niet vliegen. Ze hadden wel een korte staart die hun lange hals in evenwicht hield bij het lopen. In hun bek hadden Kaadu korte maar scherpe tanden waarmee ze stevig konden bijten indien ze geïrriteerd geraakten.

De reukzin en het gehoor van de Kaadu waren sterk ontwikkeld. Het waren intelligente beesten die erg trouw en moedig konden zijn ten opzichte van hun meester.

Kaadu leefden in kuddes van 20 tot 100 individuen. De mannetjes en de vrouwtjes leefden gescheiden van elkaar en kwamen samen tijdens de paringstijd waarbij de mannetjes een kleurrijker uiterlijk kregen. Kaadu maakten hun nesten op een hoop modder boven de grond en kregen 6 tot 8 jongen uit zo’n 12 eieren. De eieren waren een geliefde prooi voor rovers zoals de Peko-Peko.

Kaadu droegen verschillende kleuren gaande van groen, blauw, rood, oranje of geelachtig.

Cesta Kaadu.jpg

Militiagung op een Kaadu

LeefwereldEdit

De Kaadu leefde in de moerasachtige gebieden van Naboo en waren niet alleen befaamd om hun snelheid en beweeglijkheid. Kaadu waren immers ook uitstekende zwemmers. Door hun aangepaste longen konden ze ook onder water ademen en eveneens hun adem gedurende 2 uur lang inhouden indien nodig. Met hun gestroomlijnd lichaam joegen ze naar slakken en waterplanten. Volwassen Kaadu hadden niet zoveel natuurlijke vijanden aangezien ze door hun snelheid konden ontkomen.

DomesticatieEdit

De Gungans hadden een unieke band met de Kaadu en reeds vanaf het moment dat het Kaadu kuiken uit het ei kwam, vormde de Gungan een hechte band met zijn dier. Wanneer Gungans werden gepromoveerd tot Officers in het Gungan Grand Army, kregen ze een getrainde Kaadu als geschenk en eerbetoon. De Kaadu was immers snel en gehoorzaamde aan hun rijder die zij zelden achterlieten in de strijd. Enkel wanneer de Kaadu aanvoelde dat de Gungan onervaren was in het rijden op een Kaadu, durfde het de Gungan van zijn rug gooien. Kaadu werden opgevoed in georganiseerde onderwater stallen in de steden zoals Otoh Gunga.

Kaadu Tarpals.jpg

Swamptoe & Roos Tarpals

Gungans versierden hun Kaadu vaak met Goffbird veren en rustten hen uit met zadels gemaakt van Fambaa leer. De Kaadu werden wel uitgerust met oogkleppen zodat ze niet te veel konden afgeleid worden tijdens gevechten.

Tijdens de Battle of Grassy Plains werden talloze Kaadu ingezet die met hun Gungans de Trade Federation krachten trotseerden. De Gungans op Kaadu waren bewapend met Cesta’s en Atlatls. Nadat de Fambaa Shield Generators waren uitgeschakeld, spoorden vele Gungans hun Kaadu aan om te vluchten. De Kaadu van Roos Tarpals tijdens dit gevecht noemde Swamptoe.

Achter de SchermenEdit

  • Kaadu waren eerst ontwikkeld als lastdieren op Tatooine. Uit dit ontwerp ontstond de Eopie.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki