Wikia

Yodapedia

Kajidic

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kajidic
Jabba SoC.jpg
Organisatie
Type:

Misdaadorganisatie

Oprichter:

Hutts

Leiding:

Hutt Crimelord

Vestiging:

Varieert

Holding:

Hutt Grand Council

Producten:

Misdaad

Geschiedenis
Affiliatie:

Hutt Space

Desilijic.jpg

Desilijic embleem

Een Kajidic was de naam voor de clans van de Hutts maar eveneens een synoniem voor hun criminele activiteiten.

KajidicEdit

De term Kajidic droeg verschillende betekenissen afhankelijk van de manier waarop het woord werd geïnterpreteerd. Een letterlijke vertaling was ‘de manier waarop wij welvaart kunnen beleven’. Deze wij sloeg op de Hutt en zijn familie, zakenpartners en clan. De meer gebruikelijke betekenis van het woord Kajidic was een onderneming, legaal of illegaal.

WerkingEdit

Nadat de Hutts van Varl naar Evocar verhuisden, werden de Kajidics opgericht. De Kajidics ruilden al snel technologie voor ongebruikt Evocii land op Evocar. Na één generatie was drie vierde van de planeet ingepalmd door de Hutt Kajidics. De Hutt cultuur werd ingevoerd en de planeet veranderde van naam in Nal Hutta.

De Hutt Kajidics behoorden tot de meest gevreesde misdaadorganisaties in het universum en moesten qua invloed en macht enkel hun meerdere erkennen in Black Sun waarvan sommigen onder hen ook lid of zelfs Vigos waren. In tegenstelling tot andere misdaadorganisaties opereerden de Kajidics in het openbaar, gesteund en gestuurd door de Hutt Grand Council van op Nal Hutta in Hutt Space. De Kajidics waren nog gangsters van de oude garde die niet enkel rijkdom nastreefden maar ook overdreven welvaart. Plezier en vertier kwam op de eerste plaats. Elke Kajidic was georganiseerd zoals een familie waarin de invloed meestal werd bepaald door ouderdom en macht.

De Kajidics bestuurden allemaal verschillende planeten in Hutt Space en ook planeten buiten deze regio konden onder het bestuur van Kajidics vallen. Indien een Kajidic een operatie startte op een planeet zonder een sterk centraal gezag, zoals in de Outer Rim, betekende het bijna automatisch dat de Hutts de echte leiders van de planeet werden.

De Kajidics gebruikten werknemers van talloze species en huurden iedereen in die hen wilde helpen om meer geld in te zamelen. Species als de Nikto, Klatooinian, Weequay en Gamorrean behoorden tot hun favoriete werknemers omdat deze species ofwel gebonden waren aan de Hutts ofwel leefden om te vechten. De Kajidics waren gulzig in het streven naar macht maar daarom niet blind voor te ambitieuze werknemers. De beste manier voor iemand om zich te integreren in een Kajidic was om de Hutt persoonlijk te leren kennen.

Hutt Kajidics konden elkaars bondgenoten maar ook aartsvijanden zijn. Een vendetta onder Kajidics raakte zelden of nooit opgelost. Om deze wraak te vervullen werden Bountu Hunters, Assassins en huurlingen ingehuurd om deze te voltrekken.

De twee machtigste Kajidics tijdens de Galactic Civil War, de Desilijic Kajidic en de Besadii Kajidic waren aartsvijanden.

Bekende KajidicsEdit

Ziro1.jpg

Ziro the Hutt

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki