Wikia

Yodapedia

Kalgrath

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Kalgrath
Kalgrath.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Massassi

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Geen

Biografie
Thuiswereld:

Yavin 4

Bijnaam:

Night Beast

Functie:

Bewaker

Affiliatie:

Sith

Quote: "That creature was left there as a guardian by Massassi’s original inhabitants."
-- C-3PO

Kalgrath - bijgenaamd het Night Beast - was een Massassi krijger door Exar Kun achtergelaten als bewaker tegen indringers.

BiografieEdit

Kalgrath werd door de Sith Lord Exar Kun tijdens de Great Sith War in een soort winterslaap gebracht. Kalgrath werd door Kun getransformeerd tot een groen, reptielachtig wezen met schubben en bovennatuurlijke kracht, genaamd Night Beast.

Het Night Beast zou rusten totdat het in 0 ABY uit zijn lange slaap werd ontwaakt door een neergestorte TIE Bomber tijdens de blokkade van Yavin 4. Luke Skywalker merkte de crash op en toen later een wachter werd aangevallen, vermoedde men bij de rebellen onraad. Chewbacca confronteerde Kalgrath in de jungles van Yavin 4 maar moest het onderspit delven tegen dit magische wezen. Vooral ’s nachts was Kalgrath zeer gevaarlijk en actief.

Kalgrath liet een spoor van vernieling na in Base One waar hij apparatuur en schepen beschadigde. Het was pas toen Luke Skywalker een sensatie in de Force waarnam dat hij hoop koesterde om het Night Beast te kunnen verslagen. Luke ontdekte door de Force een geheime passage die naar Kalgraths rustplaats leidde. R2-D2 ontdekte oude fragmenten van communicatie waardoor de Rebellen konden zien hoe Kalgraths volk Yavin 4 verlieten. Luke kon het wezen de volgende nacht mee naar de communicatiezaal lokken waar hij fragmenten liet zien van het oude beeldmateriaal.

Luke communiceerde met de Force met Kalgrath en leidde hem naar een GR-75 Medium Transport waarmee het wezen vertrok en naar verluit richting Ziost reisde.

Later werd Luke Skywalker door een illusie van Kalgrath geteisterd door S'ybll.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki