Wikia

Yodapedia

Kaliida Shoals Medcenter

10.899pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Kaliida Shoals Medcenter
Kaliida Shoals.jpg
Specificaties
Model:

Haven-class Medical Station

Klasse:

Space Station

Fabrikant:

VenteX Construction Yards

Kleur:

Grijs
Rood

Affiliaties
Eigenaar:

Galactic Republic

Het Kaliida Shoals Medcenter was een Haven-class Medical Station in de Outer Rim dat tijdens de Clone Wars dienst deed als medisch centrum voor de gewone Clone Troopers.

GeschiedenisEdit

Het Medcenter bestond uit acht grote centra die rond een reactor verbonden waren. Tussen deze delen konden schepen, zoals een Republic Medical Frigate, dokken. Het ruimtestation was tijdens het begin van de Clone Wars een verlaten locatie die ooit een bloeiend handelscentrum was in het Enarc System. De Republic kocht het en knapte het op. Daarna liet de Republic het trekken naar de rand van de Kaliida Nebula nabij Naboo en Ryndellia.

Aan boord van het Kaliida Shoals Medcenter werkten Nala Se en haar staf van Kaminoans en Clone Medical Officers. Het centrum kon zo’n 60.000 gewonde Clones herbergen.

Tijdens de Clone Wars kwam de Malevolence het medcenter bedreigen toen de CIS de locatie van het station had ontdekt. Hierdoor rustte alle hoop op de BTL-B Y-Wing Starfighters van Anakin Skywalker. Nala Se kreeg zelfs orders om het centrum te ontruimen maar ze vreesde dat er nooit tijd genoeg zou zijn om alle gewonden te laten ontruimen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki