Wikia

Yodapedia

Kalla

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Kalla
Astrografisch
Regio:

Outer Rim
Tingel Arm

Sector:

Corporate Sector

Stelsel:

Kalla System

Fysisch
Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Rotsen

Maatschappelijk
Kolonisten:

Mensen

Bezienswaardig:

University of Kalla

Affiliatie:

CSA

Kalla was een planeet in de Corporate Sector waar de University of Kalla gevestigd was.

LiggingEdit

Kalla lag in het Kalla System en was een vrij centraal gelegen planeet in de Corporate Sector. De planeet bevond zich op het kruispunt van de Shaltin Tunnels en de Tertiary Solenbaran routes.

Kalla werd gekenmerkt door levenloze en koude rotsen. In het stelsel was eveneens een Asteroid Field aanwezig.

Cultuur & GeschiedenisEdit

Kalla was de locatie van de University of Kalla die door de CSA werd aangewend om academici aan te trekken met een gigantisch overbetaald salaris. Op die manier kon de universiteit uitgroeien tot een zeer gerenommeerde instelling. De opleidingen economie, administratie, handel en techniek waren zeer bekend maar ook geschiedenis en cultuur stonden hoog aangeschreven. Verschillende notabelen in de Corporate Sector probeerden zichzelf op te werken of geloofwaardig te klinken door onderzoek te verrichten op Kalla of door de universiteit financieel te steunen.

In het asteroid field in het stelsel bevonden zich luxehuizen die onder speciale koepels waren gebouwd tijdens een periode waarin dit erg in trek was bij de CSA.

Rekkon was werkzaam als een professor op de universiteit en zijn neef Tchaka was er een student. Fiolla studeerde aan de universiteit alvorens ze in dienst ging bij de CSA. General Evir Derricote werd geboren op Kalla.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki