Wikia

Yodapedia

Kamino Saberdart

11.068pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Kamino Saberdart
Kamino Saberdart.jpg
Product
Model:

Kamino Saberdart

Type:

Giftig projectiel

Ontwerp:

Kaminoan

Fabrikant:

Kaminoan

Affiliaties
Gebruikers:

Jango Fett

Quote: "What you got here is a Kamino saberdart."
-- Dexter Jettster

De Kamino Saberdart was een klein maar uiterst dodelijk wapen dat werd gebruikt als een giftig projectiel.

De sabertdart kon makkelijk tussen twee vingers worden gehouden en had drie uitsteeksels om de stabiliteit tijdens de vlucht te vrijwaren. Het centrale uitsteeksel bevatte het vergif dat de dood of een verwonding veroorzaakte bij het slachtoffer. Niet zelden werden stoffen als Malkite Themfar en Fex-M3 aan een saberdart toegevoegd. Deze giffen konden een slachtoffer in tien seconden doden.

Het gebruik van projectielwapens was al langer een succes in het criminele milieu. De Mandalorians en de Malkite Poisoners gebruikten ze erg vaak. Jango Fett kon giftige pijlen afvuren vanuit zijn armor.

In 22 BBY werd Zam Wesell gedood door een Kamino Saberdart van Jango Fett. In zijn zoektocht naar de aanslagen op Padmé Amidala begon Obi-Wan Kenobi zijn zoektocht bij de saberdart. Hij trok er eerst mee naar de Jedi Analysis Droids maar zij wisten er geen raad mee.

Anakin Obi Saberdart.jpg

Kenobi houdt het moordwapen vast

Gelukkig kende Dexter Jettster het verschil tussen kennis en wijsheid. Hij identificeerde het wapen als een Kamino Saberdart, afkomstig van de planeet Kamino. Hij herkende het wapen, uit zijn periode dat hij verbleef op Subterrel, aan de smalle sneetjes aan de zijkant terwijl de Analysis Droids waarschijnlijk vooral naar symbolen had gekeken.

Achter de schermenEdit

  • Eerste heette dit wapen een Kamino Kyberdart (naar het Kyber Crystal uit de drafts).

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki