Wikia

Yodapedia

Karina the Great

11.074pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Karina the Great
Karina.png
Uiterlijke kenmerken
Species:

Geonosian

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

8,60 meter

Biografie
Thuiswereld:

Geonosis

Overleden:

22 BBY ?

Titel/Rang:

Her Excellency

Bijnaam:

The Great

Functie:

Geonosian Queen

Affiliatie:

Geonosians

Karina1.jpg

Karina the Great

Quote: "You are the creatures that attacked Geonosia..."
-- Karina the Great

Karina the Great was een Geonosian Queen die tijdens de Clone Wars in de diepste regionen van de catacomben op Geonosis een nest ondode Geonosians aanvoerdde.

BiografieEdit

Karina the Great was een legendarische Geonosian Queen die in de diepste catacomben onder de Progate Temple leefde en daar haar eieren legde. Daar voerde ze een leger van ondode Geonosian aan die ze in leven bleef houden door Brain Worms in hen te laten leven. Hierdoor kreeg ze de krijgers mentaal in haar macht. Tijdens de Battle of Geonosis kon Karina nog aan de aandacht ontsnappen, maar na de Second Battle of Geonosis leidde een zoektocht naar Poggle the Lesser Jedi Master Luminara Unduli naar de Progate Temple. Na zijn nederlaag was Poggle immers ten einde raad naar Karina getrokken en op die manier konden Luminara en Buzz Poggle's spoor volgen naar de catacomben. De andere Jedi konden Luminara niet meteen volgen vanwege een zandstorm die woedde.

Na de storm vormde er zich een team om Luminara te gaan zoeken met Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi, Cody en Rex. Toen Anakin en Obi-Wan Karina lconfronteerden, weigerde ze zich te schikken naar de wensen van de Jedi en de Republic. Ze was verbolgen over het feit dat de Clones en de Jedi Geonosis hadden aangevallen. Toen Karina een Mind Worm wou loslaten op Luminara, grepen de Jedi en de Clone Troopers in. De Clones schenen met hun lichten van hun helmen in het gelaat van de zombie-Geonosians, waardoor Anakin Luminara kon bevrijden en Poggle meenemen naar de oppervlakte. Tijdens hun aftocht schoten de Clones het plafond van Karina's kamer naar beneden. De Queen werd bevolven onder het puin maar of ze echt overleed, was niet geweten.

Achter de SchermenEdit

  • De naam is gebaseerd op Catharina II van Rusland (1729-1796) die zich eerst verdiepte in de idealen van de Verlichting maar door de Franse Revolutie de greep van haar regime versterkte om een revolutie te voorkomen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki