Wikia

Yodapedia

Kazak

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kazak
Kazak.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ewok

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Grijs

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Endor

Titel/Rang:

First Elder

Functie:

Ewok Elder

Wapen:

Staf

Affiliatie:

Bright Tree Village

Quote: "We feel that Princess Kneesaa not only will be, but already is a great leader of our people."
-- Kazak

Kazak was een Ewok ouderling die in Bright Tree Village woonde.

BiografieEdit

Kazak was de First Elder van de Council of Elders en daarmee één van Chief Chirpa's belangrijkste adviseurs. Rond 3 ABY kwam hij echter in conflict met Chirpa toen het opperhoofd zijn dochter Kneesaa aanstelde als zijn opvolgster. De Council of Elders verwees echter naar het verleden waarin enkel mannelijke Ewoks een stam hadden aangevoerd. Maar nadat Kneesaa de Ewoks redde uit de handen van de Zorbian Space Pirates was Kazak de eerste om toe te geven dat hij in de fout was gegaan en dat Kneesaa een goede leider zou zijn voor Bright Tree Village.

Later was Kazak boos toen Wicket tijdens een test per ongeluk een Sun Crystal vernietigde door sabotage van de Duloks. Nadat Wicket zelf op zoek ging naar een nieuw Sun Crystal in de gevaarlijke Black Cavern, vond Kazak het niet meer erg dat het nieuwe kristal ook werd vernietigd tijdens dit avontuur. Wicket had zijn moed getoond en dat was het voornaamste.

In 4 ABY bestudeerde hij de patrouilles van het Empire en hielp hij de Rebel Alliance met het maken van tactische plannen. Hij behoorde ook tot de groep die de Heroes of Yavin strikte in een net.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki