Wikia

Kazz
Kazz.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Titel/Rang:

Admiral

Functie:

Imperial Navy Officer

Vervoer:

Imperial-class Star Destroyer

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "I cannot believe there is anything on that backwater planet that could possibly be of use for the Galactic Empire."
-- Admiral Kazz

Kazz was een Imperial Admiral die rond 3 ABY naar het het Endor System reisde om Dr. Raygar te assisteren in zijn zoektocht naar de Sunstar.

BiografieEdit

Admiral Kazz vergezelde Dr. Raygar in 3 ABY naar Endor met zijn Imperial-class Star Destroyer. Kazz geloofde in geen enkel geval in de waarde van de Sunstar, een magisch object dat Raygar hoopte te vinden op Endor.

Nadat Raygar terugkeerde van Endor, stootte Kazz op PD-28, Raygars Droid. Hij gaf vervolgens opdracht om PD-28 naar de schroothoop te brengen. Kazz had geen flauw idee dat Raygar de macht wou grijpen en met de Sunstar zelfs de Emperor wou doden. Hij was dan ook geschrokken toen hij zag dat iemand uit zijn Imperial-class Star Destroyer op de Lambda-class T4-a Shuttle van Palpatine vuurde.

Nadat de Ewoks de Sunstar opnieuw bemachtigden, stond Raygar machteloos. Kazz ontmaskerde Raygar als de dader van de aanslag op de Emperor. Toen de Shuttle landde in de Star Destroyer, overhandigde Kazz Raygar aan de Emperor.

Achter de SchermenEdit

  • Het rankinsigne van Krazz duidt niet op een Admiral maar op een Commander.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki