Wikia

Yodapedia

Ketwol

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ketwol
Ketwol.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Pacithhip

Geslacht:

Man

Lengte:

1,80 meter (met stelten)
1,63 meter (zonder stelten)

Haarkleur:

Geen

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Shimia

Functie:

Asteroid Prospector
Mijnwerker
Scout

Wapen:

Prax Protector Dart Pistol
Taulek Style Twi'lek Dagger
Jawa Ionization Blaster

Vervoer:

Herd Mother

Affiliatie:

Rebel Alliance

Ketwol was een Pacithhip asteroïde prospector, mijnwerker en scout die rond 0 BBY regelmatig verbleef in Mos Eisley op Tatooine.

BiografieEdit

Net als de meeste Pacithhip was Ketwol niet al te groot van gestalte en gebruikte hij speciale stelten om groter te lijken en zo op het ‘niveau’ van de meeste soorten te kunnen communiceren.

Weinig bewoners van Mos Eisley kenden Ketwol eigenlijk goed. Dice Ibegon, met wie hij soms te zien was in Chalmun’s Cantina, en Swilla Corey behoorden tot zijn kennissenkring. Met Corey bouwde Ketwol een vriendschapsband op nadat een deel van haar kudde Jerbas naar de Pacithhip was gevlucht, mogelijk omwille van de band die deze soort heeft met deze dieren.

Ketwol maakte regelmatig vluchten met zijn schip, de Herd Mother, naar andere planeten om ertsen en metalen te verkopen die hij op asteroïden had gevonden. Indien nodig vervoerde hij ook passagiers tijdens zijn tochten. Ketwol werd beschouwd als afstandelijk maar van goede inborst. Hij was ook een zeer goede schutter met het kleine dart pistol dat hij steeds op zak had. Hij was eveneens een aanhanger van de Rebel Alliance.

Op het moment dat Luke Skywalker Han Solo voor het eerst ontmoette in Chalmun’s Cantina in 0 BBY was Ketwol één van de bezoekers van de Cantina.

Achter de schermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki