Wikia

Yodapedia

Kharrus

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kharrus
Kharrus.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Gran

Geslacht:

Man

Lengte:

1,78 meter

Oogkleur:

Groenzwart

Biografie
Thuiswereld:

Kinyen

Overleden:

22 BBY

Titel/Rang:

His Excellency

Functie:

Senator

Vervoer:

Nu-class Assault Shuttle

Affiliatie:

Galactic Republic

Quote: "The last time I went on one of these ransom missions, I spent three weeks in a dungeon."
-- Kharrus

Kharrus was een Gran Senator tijdens de Galactic Republic en een uitstekend diplomaat.

BiografieEdit

Kharrus was een ervaren diplomaat met een lange loopbaan in de politiek. Hij was trouw aan de Republic en droeg vaak een vreemde staf van een onbekende oorsprong met een symbool van een vogel.

Kharrus was samen met Onaconda Farr aanwezig in Palpatines kantoor toen Jabba zijn trouw aan de Republic beloofde indien zij zijn ontvoerde zoon Rotta konden redden uit de handen van zijn ontvoerders..

Toen Dooku op Florrum werd gevangen gehouden door Hondo Ohnaka, werden Kharrus en Jar Jar Binks naar de planeet gestuurd om het losgeld van één miljoen Credits in Spice over te brengen. Kharrus was niet echt happig om deel te nemen aan deze operatie omdat hij de vorige maal in een gelijkaardige missie drie weken in een cel had doorgebracht.

Kharrus en Binks vlogen met een Nu-class Assault Shuttle naar Florrum maar Turk Falso besloot om de Shuttle neer te schieten en zo de Spice te verkrijgen. De Shuttle werd door een starfighter Saucer Ship onder vuur genomen en stortte neer. Kharrus maakte Jar Jar Binks vast nadat de Gungan zijn landingsharnas niet vastgehecht kreeg. Tijdens de crash kwam Kharrus' harnas echter los, wat uiteindelijk resulteerde in zijn dood. Kharrus werd door Jar Jar Binks en de Clone Troopers begraven. Bij het graf van de Gran zei Jar Jar Binks dat Kharrus zijn hart op de juiste plaats droeg.

Achter de SchermenEdit

  • Kharrus' staf is eigenlijk het Headpiece of the staff of Ra uit 'Raiders of the Lost Ark'.
  • Mogelijk was Kharrus de Senator van Kinyen aangezien dit ook zijn thuisplaneet was.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki