Wikia

Kirk Windjammer
Kirk Windjammer
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Blond

Biografie
Thuiswereld:

Vanqor

Titel/Rang:

Royal Advisor

Functie:

Handelaar

Vervoer:

Sea Skimmer

Affiliatie:

Prince Jagoda

Quote: "I’ve been having a run of bad luck, but that’s all going to change."
-- Kirk Windjammer

Kirk Windjammer was een handelaar op de planeet R-Duba die uiteindelijk de Royal Advisor werd van Prince Jagoda.

BiografieEdit

Kirk Windjammer groeide op te Vanqor, de gevaarlijke thuisplaneet van de Gundarks. Kirk leerde echter dat het leven op een andere planeet niet noodzakelijk beter was. Kirk verliet Vanqor toen hij veertien was en zich verschool aan boord van een Republic Cruiser. Windjammer verliet het schip op Corellia waar hij twee jaar werkte tussen de smokkelaars om een passage te betalen om hem naar R-Duba kon brengen, want een andere reis kon hij zich niet veroorloven. Op R-Duba ontdekte Kirk dat oceanen en woestijnen eigenlijk geen verschil maken en het leven even moeilijk maken.

Kirk Windjammer ging door een moeilijke periode toen hij in 15 BBY R2-D2 kocht in The Droid Store. Windjammer had helaas onvoldoende Credits om C-3PO te kopen en daardoor werden Artoo en Threepio gescheiden. Windjammer vond het jammer maar zocht vooral een Astromech Droid die zijn voertuig, de Sea Skimmer kon besturen.

Kirk en Artoo vonden een nieuwe job in The Red Asteroid. Tijdens hun reis op zee kloeg Kirk over de hoge belastingen die moesten betaald worden om handel te drijven op zee. Bij het afleveren van hun vracht op een Gunship ontdekte Kirk dat ze illegale wapens moesten smokkelen die bleken bestemd te zijn voor de Dorande. Kirk en Artoo konden ontsnappen en het paleis van Jagoda bereiken.

Onder leiding van C-3PO, die ondertussen de Royal Advisor was geworden, en Kirk werd de invasie van Dorande gestuit. Kort daarna verdwenen R2-D2 en C-3PO maar de Protocol Droid gaf aan Prince Jagoda de raad om Kirk Windjammer als zijn nieuwe Royal Advisor te benoemen. Kirks eerste advies was om beide Droids nooit te vergeten. Jagoda ging ook meteen akkoord om de belastingen op zeehandel te verlagen.

Achter de SchermenEdit

  • Op de cover van deze comic wordt Kirk als een schurk afgebeeld die de droids moedwillig wil scheiden maar dat is dus helemaal niet het geval in het verhaal.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki