Wikia

Yodapedia

Kobok

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kobok
Kobok.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Insect

Lengte:

1,30 tot 1,80 meter

Levensduur:

>76 jaar

Herkomst
Thuisplaneet:

Koboth

Kolonies:

Systemen rond Koboth

Taal:

Kobothi

Schrift:

Kobothi

Affiliatie:

Geen

Kobok waren een zeldzaam insectachtig species die men vaak terugvond in de Fringe wereld.

FysiologieEdit

Kobok hadden een dun maar krachtig lichaam met twee benen en armen. Hun lichaamspantser kon verschillende kleuren aannemen gaande van geel, beige, zwart en groen. Koboks bezaten drie ogen (één achteraan hun hoofd) waardoor ze een zicht hadden van 360 graden. Aan hun onderarmen bezaten ze giftige stekels die een slachtoffer konden verdoven. Vreemd genoeg waren Koboks zelf onderhevig aan dit gif. Kobok konden hele grote sprongen maken.

Koboks werden vaak gewantrouwd omwille van hun reputatie als huurmoordenaars en huurling. Ze waren dan ook een soort die gewoon was om onder moeilijke omstandigheden te leven. Kobok spraken en lazen Kobothi.

GeschiedenisEdit

Gedurende vele eeuwen hielden de Koboks zich gedeisd op hun thuisplaneet Koboth aan de grens van de Tingel Arm. Een centraal gezag kwam er pas in de laatste eeuwen van de Galactic Republic met de Koboth Union. De Koboks waren geen lid van de Galactic Republic en hadden regelmatig conflicten met de Trianii, de Hutt en de Corporate Alliance.

Voor 210 BBY ontdekten de Duros Koboth. Rond 10 BBY ontstond er een dispuut tussen de Kobok en de overblijfselen van de Corporate Alliance. Dit territoriaal dispuut zorgde ervoor dat de Koboks klaar waren om hun territorium te verdedigen tijdens het Mavvan Conflict. Tijdens dezelfde periode werd ook het Koboth S-Corps opgericht, een groep van elite Kobok veiligheidstroepen. Door het Mavvan Conflict werden Kobok gerespecteerd als krijgers.

Koboks werden niet al te vaak opgemerkt buiten Koboth. Vaak opereerden ze als moordenaars, huurlingen en vechtersbazen wat hen een kwalijke reputatie bezorgde. Eén van de bekendste Koboks was Gaff, de rechterhand van Governor Koong van het Roon System.

Bekende KobokEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki