Wikia

Yodapedia

Kon'me

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Kon'me
Konme.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Reptielen

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Bal'demnic

Affiliatie:

Galactic Republic

De Kon'me waren een intelligent, reptielachtig species afkomstig van de planeet Bal'demnic.

FysiologieEdit

De Kon'me waren een luidruchtig reptielachtig species met een roze huid. Ze hadden een lange en brede hals. De Kon'me leefden in eenvoudige woningen aan het strand maar de hoogst geklasseerde Kon'me leefden in bolvormige structuren aan de kliffen van de oceaan.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Clone Wars werd Bal'demnic één van de talloze planeten die betrokken raakte in de oorlog. De CIS wou immers het zeldzame Cortosis komen delven dat in de rotsen aanwezig zat. De Kon'me lieten dit echter niet gebeuren en verdedigden hun planeet met man en macht. Ze werden bevoorraad door smokkelaars en ondernemers die geld verdienden door wapens te leveren in de Clone Wars. Nadat de Clone Troopers landden, werden de Kon'me nog agressiever en begonnen ze op iedereen te vuren. Zowel de Republic als de CIS trokken zich terug, al hield de Republic wel nog schepen nabij Bal'demnic om een nieuwe invasie van de CIS te voorkomen.

Achter de SchermenEdit

  • De Kon'me werden bedacht en uitgeschreven door Arthur Papadam in What's the Story.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki