Wikia

Kraaken
Kraaken.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Onbekend

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Geen

Biografie
Titel/Rang:

Deputy Commander

Wapen:

E-11 Blaster Rifle

Affiliatie:

Freeholders
Galactic Empire

Quote: "Oh, I’ve been waiting for you, Kraaken."
-- Princess Leia

Kraaken was de Deputy Commander van Silver Fyre bij de Freeholders in hun basis op Aquaris. Kraaken was echter een spion van het Empire die werd ontmaskerd door de Heroes of Yavin.

BiografieEdit

Kraaken behoorde tot een onbekend species. Hij had spitse oren, een roze huid zonder beharing en droeg een donkere bril, mogelijk om gevoelige oren te verbergen. Kraaken maakte in 0 ABY deel uit van de Freeholders en was de rechterhand van Silver Fyre. Wat Fyre echter niet wist, was dat Kraaken een spion was van het Empire. Zo waarschuwde hij het Empire van de Conference of Uncommitted Worlds op Kabal waarna het Empire meteen overging tot een bombardement van de locatie.

Door dit bombardement was Leia Organa overtuigd dat er een verrader aanwezig was op de conferentie. Toen de Heroes of Yavin een tussenstop maakten op Aquaris om de Freeholders zich bij de Alliance laten aan te sluiten, bekeek Leia dit eveneens als een uitstekende mogelijkheid om de spion te ontmaskeren. Han Solo wantrouwde Silver Fyre, de aanvoerster van de Freeholders omwille van haar verleden. Daarom praatte Solo opzettelijk luid over de plannen die R2-D2 droeg van de bouw van de Executor.

Kraaken en Fyre smeedden echter plannen om een valse reddingsactie op touw te zetten tijdens een jacht om het vertrouwen van Solo oprecht te winnen. Maar Kraaken ging er tijdens die jacht van door en kon Luke Skywalker verrassen. Gelukkig konden Han en Chewbacca Luke redden van een Demonsquid. Kraaken bereikte ondertussen de basis en wou met de plannen in Artoo gaan lopen totdat Leia hem ontmaskerde en hem vertelde dat ze zeer op de hoede was voor een verrader. Kraaken kon echter van de verwarring profiteren toen een Freeholder hem zag en kon nog even ontsnappen totdat Han Solo hem overmeesterde. Bovendien was de datadisk beveiligd en had Leia de echte info in Artoo gesaved. Silver Fyre werd niet langer meer gewantrouwd door Solo en de Freeholders vervoegden de Alliance nu de verrader gearresteerd was.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki