Wikia

Yodapedia

Krayt's Honor

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Krayt's Honor
Krayt's Honor.jpg
Specificaties
Model:

Gozanti Cruiser

Klasse:

Cruiser

Fabrikant:

Gallofree Yards

Kleur:

Wit en rood

Hyperdrive:

Klasse 3.0

Affiliaties
Eigenaar:

Siqo Vass

Affiliatie:

Handelaars

De Krayt's Honor was één van de meest bekende Gozanti Cruisers, dankzij haar vreemde allianties en vijanden. Acht krachtige Laser Turrets voorzagen de zijkanten van het schip van bescherming, Quad Cannon Turrets deden dat voor de ventrale en dorsale romp. De boeg van de kruiser had een trio van verborgen Turbolaser Cannons en een paar Proton Torpedo Launchers met 24 torpedos.

GeschiedenisEdit

De Krayt's Honor beschermde onafhankelijke zakenlieden tegen piraten en plunderaars, die vaak heimelijk gesponsord werden door de Trade Federation. Hoewel deze dienst door de handelaars en hun klanten zeer op prijs werd gesteld, zag de Trade Federation het schip en haar bemanning als een doorn in hun oog, en waren van mening dat het schip uit de weg geruimd moest worden. Dat zou ook zeker gebeurd zijn als de Krayt's Honor niet een toevallig een plezierjacht had gered van een aanval. De eigenaar van het jacht, Jabba the Hutt, bood de Krayt's Honor een veilige plaats aan op Tatooine, de planeet waar hij het toen voor het zeggen had. Het schip en haar bemanning maakten daarom Tatooine tot hun thuishaven, één van de weinige handelsposten waar de Trade Federation weinig mee te maken wou hebben.

De ongebruikelijke bemanning van het schip zorgde ervoor dat de Krayt's Honor door velen als vreemd werd beschouwd. De bemanning bestond uit een aantal Ithorians, mensen en een Feeorin paar. Naar het publiek toe leek het alsof een menselijke vrouw genaamd Layn Wynest de Captain was, terwijl dat in feite de stille Kel Dor Siqo Vass was. Het motief achter deze misvatting was nooit helemaal duidelijk, hoewel het groeiende pro-mensen gevoel in de Core Worlds een factor had kunnen zijn. Wynest en Vass vormden evengoed een effectief duo, dat hun bemanning leidde in het nazitten van de Trade Federation tot ver in de Clone Wars. Captain Vess had het schip oorspronkelijk gehuurd als een Q-Ship, een schip dat als een militair schip bewapend was maar zich voordeed als een simpel vrachtschip om piraten in de val te lokken.

De Krayt's Honor was in elk geval flink aangepast voor een Gozanti Cruiser. Vooral de drie Turbolaser Cannons waren een grote verrassing die zelfs flinke schade konden aanbrengen aan de groot schip. Deze Turbolasers werden enkel in geval van nood gebruikt omwille van hun hoge illegaliteit. Ook de Deflector Shields waren aangepast naar de noden van een militair schip.

De verblijfplaats en handelingen van de Krayt's Honor na de komst van het Galactic Empire waren niet bekend.

BewapeningEdit

Achter de SchermenEdit

  • Het verhaal voor de Krayt's Honor werd ontwikkeld via What's the Story door KenobiDX67.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki