Wikia

Yodapedia

Kwazel Maw

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kwazel Maw
Kwazel Maw.jpg
Biologie
Indeling:

Gastropod

Classificatie:

Nonintelligent

Lengte:

> 85,00 meter

Levensduur:

> 100 jaar

Herkomst
Thuisplaneet:

Rodia

Affiliatie:

Jar Jar Binks

Kwazel Maw1.jpg

Kwazel Maw

Quote: "There's a bad boogie monster down dere, you betcha."
-- Jar Jar Binks

De Kwazel Maw was een enorm wezen en van de dominante roofdieren uit de oceanen van Rodia.

FysiologieEdit

De Kwazel Maw leek sterk op een gigantische Swamp Slug en een Nos Monster. De beesten konden wel honderd jaar oud worden en een lengte bereiken van meer 88 meter. Kwazel Maws hadden een enorme kop met een gigantische muil waarmee ze hun prooi meestal in één keer verorberden. Ze hadden twee grote ogen en antennes die ze gebruikten om prooien te lokaliseren. De Kwazel Maw had zes voorste ‘vinnen’ en 8 achterste ‘vinnen’ waarmee ze aan muren konden 'kleven' in de canyons onder water. Deze giganten hadden bioluminescente markeringen waarmee ze hun prooien konden verblinden.

LevenEdit

Kwazel Maws leefden in de diepe oceanen van Rodia waar hun grote ogen van pas kwamen tijdens de jacht. Soms dreven deze dieren naar de ondiepere lagunes waar de warmte van de Power Generators hen aantrokken en waar ze schade konden aanrichten aan gebouwen op Rodia.

GeschiedenisEdit

Ondanks het gewelddadige verleden van de Rodians, waarin ze tal van roofdieren deden uitsterven, was de Kwazel Maw nog in leven.

Tijdens de Clone Wars belandde Jar Jar Binks tijdens een opdracht op Rodia in de lagune onder de residentie van Onaconda Farr. De Battle Droids vuurden op Jar Jar en de Gungan dook in de lagune waar hij op een hongerige Kwazel Maw stuitte. Het dier bleek echter vreedzaam te zijn en redde Jar Jar van Thermal Detonators door de Gungan in zijn muil te beschermen. Daarna werd het dier de vriend van Binks en kon zich aan de antennes vastklampen van het beest. De Kwazel Maw verliet de lagune en vernietigde de Battle Droids en de Sheathipede-class Shuttle van Nute Gunray.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki