Wikia

Yodapedia

Kyber Crystal

Overleg0
9.954 pagina's
op deze wiki
Kyber Memory Crystal

Kyber Crystal in het Holocron

Quote: "He's the keeper of the Kyber Crystal. The Data on which can only be read by a Jedi Holocron."
-- Mace Windu

Het Kyber Crystal was een Memory Crystal dat een lijst bevatte van alle bekende Force Sensitive kinderen in het universum. Het was van zeer grote waarde voor de Jedi Order en werd bewaard door Jedi Master Bolla Ropal. De informatie van het kristal kon enkel worden verkregen indien een Jedi het in een Holocron plaatste. Kyber Crystals waren ook een soort Lightsaber Crystal dat men kon vinden op Ilum. Zulke kristallen werden als erg kostbaar beschouwd.

GeschiedenisBewerken

Rond 22 BBY kreeg Cad Bane van Darth Sidious een dubbele opdracht. Ten eerste moest hij een Holocron stelen uit de Jedi Temple en ten tweede moest hij Kyber Crystal in handen krijgen en Bolla Ropal kidnappen en gebruiken om de informatie te verkrijgen.

Nadat hij het Holocron had bemachtigd, reisde Bane met Munificent-class Star Frigates van Nute Gunray naar Devaron waar hij Bolla Ropal kon uitschakelen. Ropal weigerde echter Bane te helpen en overleed aan de folteringen van de Bounty Hunter.

Vervolgens probeerde Bane het via een andere manier toen Anakin Skywalker zijn schip was binnengevallen. Bane slaagde erin om Ahsoka Tano af te zonderen en haar op te sluiten voor een luchtsluis. Bane dreigde ermee om Ahsoka in de ruimte te laten vliegen als Anakin hem niet zou helpen met de informatie op het kristal te bemachtigen. Anakin kon niet aanzien dat Ahsoka zou worden gedood en hielp Bane om het Kyber Crystal in het Holocron te plaatsen.

Achter de SchermenBewerken

VerschijningBewerken

BronBewerken

In andere talen

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki