Wikia

LAAT/c Low-Altitude Assault Transport Carrier Repulsorlift Gunship
LAATc 1.jpg
Product
Model:

Low-Altitude Assault Transport/Carrier Gunship

Klasse:

Gunship

Fabrikant:

Rothana Heavy Engineering

Prijs:

58.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

28,82 meter

Snelheid:

620 km/h

Bemanning:

1

Vracht:

40 ton
1 AT-TE Walker
4 AT-XT Walkers
1 Republic Troop Transport
1 TX-130 Saber-class Fighter Tank
1 Forward Command Center

Voorraad:

3 dagen

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Republic

LAATc.jpg

LAAT/c Gunship in profiel

Het Low-Altitude Assault Transport/Carrier Gunship (LAAT/c) was een grotere variant van het LAAT/i Gunship.

Uitzicht & TakenEdit

De LAAT/c was een variant die bedoeld was om zware lasten snel te droppen of te liften van het slagveld. De onderkant van de LAAT/c was volledig open waardoor het met magnetische klemmen een walker zoals de AT-TE Walker kon vastgrijpen tijdens de vlucht. Oorspronkelijk waren deze Gunships bedoeld om de AT-TE Walkers te droppen maar later werden ze ook aangepast om andere voertuigen af te zetten. Eens op de grond gezet, maakte de LAAT/c zich uit de voeten omdat het minder sterk bewapend was dan de LAAT/i Gunships. Enkel de drie Antipersonnel Turrets waren aanwezig. Door de brede vleugels kon de LAAT/c zijn evenwicht behouden. De LAAT/c werd bestuurd door één Clone Pilot.

Door zijn functie was de LAAT/c aanzienlijk groter dan de LAAT/I met zijn 28,82 meter. De LAAT/c kon niet alleen Walkers liften of droppen maar ook Shield Generators, bevoorrading, artilleriegeschut en vracht. Ze werden ook strategisch ingezet om de SPHA-T’s te beschermen met het wapen of voertuig dat ze droegen. De LAAT/c was bewapend met Laser Cannons.

Bij een variant van de LAAT/c werd het onderste deel gevuld met een laadruimte voor 50 Clone Troopers. De LAAT/c fungeerde ook soms om gewonde Troopers van het slagveld te evacueren.

GeschiedenisEdit

In de Battle of Geonosis werden zo’n 400 LAAT/c Gunships ingezet. Net zoals andere Gunships werden LAAT/c vaak beschilderd met dieren, zoals een Wampa, of iconische afbeeldingen.

Achter de SchermenEdit

  • Sommige bronnen vermelden dat de c voor cargo staat.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki