Wikia

LIN-D
LIN-D
Specificaties
Kleur:

Zilver, Oranje

Programmering:

Mannelijk

Biografie
Taken:

Ontspanning

Wapen:

Flauwe grappen

Quote: "Hi there shipmate! I’m LIN-D, an entertainment Droid for perpetual fun."
-- LIN-D

LIN-D was een Klasse 3 Entertainment Droid die gemaakt was om grappen te vertellen en om als stand-up comedian te fungeren.

BiografieEdit

LIN-D bezat een menselijk lichaam met oranje beplating. Zijn hoofd was langwerpig en zijn Vocoder had de vorm van een brede glimlach. Het doel van LIN-D was om personen te entertainen en om grappen te vertellen. Zo kende hij grappen over Jabba the Hutt en over Gorflins.

In 15 BBY was LIN-D het slachtoffer geworden van Governor Koong en was hij een galeislaaf aan boord van de Roon Clipper. Toen C-3PO aan hem werd gekoppeld als roeipartner, liet LIN-D helemaal niet blijken dat hij ongelukkig was. Hij bleef steeds grappen vertellen die C-3PO op de heupen werkten.

LIN-D werd ook bevrijd toen R2-D2 Mungo Baobab en zijn vrienden kwam bevrijden. De groep vluchtte weg op een Lifeboat maar raakte betrokken in een storm en draaikolk. De mast brak af en belandde op LIN-D die hierdoor werd uitgeschakeld.

Het leek erop alsof LIN-D zijn laatste show had opgevoerd maar nadat het schip veilig de Roon Sea had overgestoken, slaagde R2-D2 erin om LIN-D weer op te knappen. Hij zag meteen R2-D2 en C-3PO als zijn partners in de showbusiness.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki