Wikia

Lady of Mindor
Lady of Mindor
Specificaties
Model:

Lady-class Luxury Liner

Klasse:

M-class Ship

Fabrikant:

Shobquix Yards

Affiliaties
Eigenaar:

Authority Tours

De Lady of Mindor was een M-class Ship die als een Luxury Liner rondreisde in de Corporate Sector voor de Battle of Yavin.

SpecificatiesEdit

De Lady of Mindor was een Lady-class Luxury Liner die eigendom was van Authority Tours, de toeristische divisie van de CSA. De Lady of Mindor was een schip dat voor verschillende klassen voorzag in de nodige luxe en activiteiten. Een deel van het traject passeerde langs Roonadan en via de Hydian Way naar Mall'ordian, Reltooine, Knolstee uiteindelijk naar Ammuud.

De Lady of Mindor had een Hyperdrive van 2.0 en was bewapend met 4 twin Blaster Cannons. De totale waarde van het schip werd op 19 miljoen Credits geschat.

Enkele kansspelen die men kon spelen aan boord waren Starfight, Point 5, Bounce, Liar’s Cut en Vector.

GeschiedenisEdit

Han Solo en Fiolla namen de Lady of Mindor in 2 BBY tijdens hun zoektocht naar de slavendrijvers van Zlarb. Zijn manschappen hadden de Millennium Falcon omsingeld op Bonadan en zo moest Chewbacca naar Ammuud vertrekken terwijl Solo en Fiolla een omweg zouden maken. Net bij Ammuud werd het schip aangevallen door de slavenbende van Zlarb. Solo realiseerde zich dat dit geen aanval van piraten was. Net alvorens Solo en Fiolla konden ontsnappen, herkende Fiolla haar assistent Magg als een van de slavenleiders.

BronEdit

In andere talen