Wikia

Yodapedia

Lafrarian

10.945pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Lafrarian
Lafrarian.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Vogels

Lengte:

1,40 tot 2,00 meter

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Lafra

Lafrarians waren een intelligent humanoïde species dat afstamde van vogels.

FysiologieEdit

Lafrarians konden zo’n 2 meter groot worden en leken op mensen. Hun lichaam zat echter helemaal anders in elkaar. Ze hadden overblijfsels van zweefmembranen onderaan de armen en ze hadden een erg scherpe lichaamsbouw. Hun neus, mond en kaken waren uit sterk kraakbeen opgebouwd. Ze hadden een vrij slanke schedel met lange oren en hun lichaam was met een dunne vacht bedekt.

Lafrarians hadden enkel nog veren op hun hoofd groeien. In recente tijden lieten zij deze veren dikker worden zodat deze op haar leken. De huid van de Lafrarians was grijs maar kon ook bleker of donkerder zijn.

LevenEdit

Lafrarians waren afkomstig van Lafra. Lang geleden verloren de Lafrarians hun mogelijkheid om te kunnen vliegen maar eens zij de technologie onder de knie kregen om te vliegen met voertuigen, ontdekten ze dat ze er een natuurlijke aanleg voor leken te hebben. De meeste Lafrarians hadden een speeder of andere voertuigen. Verkeer op land of op water was zeer zeldzaam.

Lafrarians bouwden hun nederzettingen in de toppen van de bomen, hoog in bergketens. Deze waren moeilijk te bereiken voor buitenstaanders.

In 2 BBY nam een Lafrarian deel aan een schermutseling tussen de Outlaw-Techs van Jessa Vandangante en de CSA. De basis op Sarlucif werd aangevallen door IRD Starfighters maar onder leiding van Han Solo kon de aanval worden afgeslagen.

Achter de SchermenEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki