Wikia

Lah'mu
Lah'mu.jpg
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Raioballo Sector

Manen:

1

Fysisch
Diameter:

12.618 kilometer

Terrein:

Stranden, plateaus, velden

Maatschappelijk
Kolonisten:

Mens

Populatie:

Minder dan 500

Affiliatie:

Galactic Empire

Lah'mu was een afgelegen planeet waar Galen Erso en Lyra Erso vluchtten om zo niet langer hoeven deel uit te maken van allerlei wetenschappelijke doemprojecten van Orson Krennic. Saw Gerrera raadde hen de planeet aan als geschikte locatie.

SpecificatiesEdit

Lah'mu bevond zich in de New Territories van de Outer Rim in de Raioballo Sector ten noorden van Coruscant in de nabijheid van Dantooine. De planeet bevatte een ring uit siliciumdioxide die bestond uit brokstukken van een verbrokkelde maan. De planeet dankte haar naam aan het Neimoidian woord voor welvaart.

Lah'muh was zeer vruchtbaar, maar allesbehalve aantrekkelijk. Het was een eenvoudige agrarische planeet met een beperkt aantal inwoners (men schatte minder dan 500), vooral kolonisten die de conflicten willen ontvluchten in het universum. Alle grondstoffen en rijkdommen van Lah'mu konden worden gevonden op beter bereikbare planeten die dichter bij de grotere hyperspace routes lagen. Daarom bleef Lah'mu van de radar van naar winst jagende corporaties en werd het een vrij goede schuilplaats. Lang geleden in het verleden van de planeet brak de aardkorst meermaals open, waardoor er mineralen naar de oppervlakte kwamen en die ervoor zorgden dat de grond van de planeet erg vruchtbaar werd en uitermate geschikt voor de landbouw.

Toen Galen Erso en Lyra Erso zich realiseerden in 17 BBY dat Orson Krennic Galens research voor boosaardige doeleinden wilde gebruiken, hielp Saw Gerrera hen te vluchten vanop Coruscant naar de afgelegen planeet Lah'mu. Vier jaar later ontdekte Krennic de verblijfplaats van de Ersos en kwam hij Galen opnieuw rekruteren om te werken aan het project, genaamd Death Star.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki