Wikia

Yodapedia

Lake Country

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Lake Country
Varykino1.jpg
Locatie
Planeet:

Naboo

Type:

Meren
Eilandjes

Quote: "I was thinking I would stay in the Lake Country."
-- Padmé Amidala

Het Lake Country was een groot gebied op de planeet Naboo dat werd gedomineerd door talloze meren.

Ligging & UitzichtEdit

Het Lake Country stond bekend als een rustieke en prachtige omgeving op Naboo. De talloze rustige meren werden omringd door bergen, valleien en groene eilanden met weides en watervallen die werden beheerd door het Pastoral Collective. In deze weides graasden kuddes van Shaak.

De regio was ook geliefd omdat er geen gevaarlijke dieren in het Lake Country leefden. Als vervoermiddel gebruikte men de Gondola Speeders om het vele water te overbruggen. Varykino, het buitenverblijf van de Naberrie familie was gelegen in het Lake Country.

Toen Padmé in Third Level op school zat, kwam ze vaak in dit gebied tijdens ‘schooluitstappen’ met haar klasgenoten. Terwijl ze in het zand lagen, probeerden Padmé en haar klasgenoten de vogels te raden die aan het zingen waren. Tevens bezochten ze regelmatig een glasblazer die vazen en halskettingen op een naburig eiland maakte.

In 22 BBY besloot Padmé Amidala om zich te verschuilen in het Lake Country samen met Anakin Skywalker en R2-D2 nadat verschillende aanslagen op haar waren gepleegd.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki