Wikia

Yodapedia

Lars Moisture Farm Kitchen

11.064pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Lars Moisture Farm Kitchen
Lars keuken.jpg
Informatie
Locatie:

Lars Homestead

Functie:

Keuken

Eigenaar:

Cliegg Lars
Owen Lars

Beru Lars keuken.jpg

Beru in 22 BBY in de keuken

Lars keuken1.jpg

Lars keuken bergvakken

Zoals in elk huishouden was ook de keuken van de Lars Moisture Farm een belangrijk vertrek in het dagelijkse leven van de Lars familie.

GeschiedenisEdit

Gedurende minstens twintig jaar bleef de keuken zo goed als onveranderd. De keuken, de plaats waar Shmi en Beru zich thuisvoelden, bevond zich achter de eetplaats die je met een trapje kon bereiken. De keuken bestond uit een smalle gang met langs weerzijden twee ruime aanrechten en allerlei naast elkaar aansluitende kastjes (in twee verdiepingen) om voedsel en keukengerief in te bewaren. Onder de aanrechten was er ook nog ruimte om allerlei dingen op te bergen. In tegenstelling tot andere vertrekken van de farm was de keuken steeds netjes en vrij modern ingericht. Aan elke zijde van de deur bevonden zich de controles voor het vertrek, zoals het opvangen van vocht, recycling systemen en de regelaar van het licht. De keuken was voorzien van een sterk Illumgrid zodat het vertrek steeds uitstekend kon worden verlicht. In de keuken bevonden zich zoals gezegd allerlei voedselcontainers. Onder halve koepels werd fruit en groenten bewaard. Drank, zoals Blue Milk, kon zelfs geserveerd worden via een tapkraan.

Een belangrijk aspect in het koken op Tatooine was het gebruik van (schaars) water. Daarom was de keuken voorzien van mini-Moisture Vaporators om al het vocht en dampen, die ontsnapten tijdens het koken / stomen, weer op te slaan en weer om te zetten in bruikbaar water. Zo kon men wekenlang koken met hetzelfde water. Buiten water werd ook Blue Milk of het sap van vruchten gebruikt als basisonderdeel om te koken. Men probeerde dit echter zoveel mogelijk te beperken door in hoofdzaak droog voedsel te eten.

In zo’n twintig jaar tijd veranderde de keuken van de Lars Farm amper van uitzicht, misschien dat de keuken er enkel wat minder ‘nieuw’ uitzag.

Achter de schermenEdit

  • Het ontwerp van de keuken werd ontwikkeld door John Barry.
  • Voor ‘AOTC’ werd de keuken aan de hand van set foto’s volledig en gedetailleerd nagemaakt.
  • Alhoewel dit vertrek op de Moisture Farm slechts op enkele stappen van de eetplaats ligt, werd de keuken gebouwd in het UK, terwijl de eetplaats werd gefilmd in Tunesië.
  • In ‘AOTC’ vond er een deleted scène plaats in de keuken net nadat Anakin het levenloze lichaam van Shmi heeft teruggebracht naar de Farm.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki