Wikia

Yodapedia

Laze Loneozner

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Laze Loneozner
Laze Loneozner.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Tatooine

Bijnaam:

The Fixer

Functie:

Uitbater van Tosche Station, Mecanicien

Vervoer:

Landspeeder
T-16 Skyhopper

Relaties
Partner:

Camie Marstrap

Quote: "I keep telling you, the Rebellion is a long way from here. I doubt if the Empire would even fight to keep this system."
-- The Fixer

Laze Loneozner, beter bekend als The Fixer, was één van Luke’s vrienden op Tatooine. Hij baatte Tosche Station uit ten tijde van de Battle of Yavin.

BiografieEdit

Laze woonde in de omgeving van Anchorhead waar hij Tosche Station uitbaatte aangezien de eigenaar Merl Tosche toch nooit aanwezig was. Daar hing Laze meestal rond met Deak, Windy, Biggs, Tank en zijn vriendin Camie. De jonge Luke Skywalker vormde vaak het doelwit van zijn spot. Camie en Fixer gaven hem de bijnaam ‘Wormie’. De groep spendeerde hun tijd met het opknappen en opdrijven van hun landspeeders en Skyhoppers. Fixer zelf bezat een landspeeder met vijf motoren.

Tosche Station interieur.jpg

Fixer en Camie in Tosche Station

Fixer kreeg zijn bijnaam omwille van zijn uitstekende capaciteiten als mecanicien. In vliegen zelf was Fixer niet zo’n uitblinker. Alhoewel hij zich voordeed als de leider van de groep, moest hij steevast toezien hoe hij werd geklopt door Biggs en Luke in wedstrijden met de Skyhopper en de Landspeeder. Daarom bedacht Fixer zijn eigen sport waarin hij de beste kon zijn: Sandsurfing. Tijdens een eerste demonstratie bleek echter dat Biggs veel sterker uit de hoek kwam dan Fixer zelf. Dat daarna ook nog eens Camie aandacht aan Biggs schonk was meer dan voldoende voor Fixer om een volgende stap te ondernemen. De volgende morgen zou hij proberen om over de Great Pit of Carkoon te springen, waar de Sarlacc huisde. Op het allerlaatste moment liep de sprong echter fout waardoor Biggs en Luke zijn leven moesten redden in een gevecht tegen de tentakels van de Sarlacc. Fixer kwam relatief ongeschonden uit de strijd en iedereen was het eens dat Fixer de beste Sandsurfer was.

Ten tijde van 0 BBY waren Fixer en Camie van plan om te trouwen. Fixer was in het geheim een Podracer aan het bouwen die hij hoopte te kunnen verkopen in Mos Espa. Nog steeds moest hij zijn meerdere erkennen in Luke als het aankwam op vliegkunsten. In een race door Beggar's Canyon met de Skyhoppers versloeg Luke hem in een beslissende wedstrijd.

Luke gang Tatooine.jpg

Luke, Fixer, Camie & Biggs

Op een dag stormden zowel Luke als Biggs binnen in Tosche Station. Biggs was net teruggekeerd van de Imperial Academy als First Mate en Luke had een gevecht gezien in de ruimte met zijn Electrobinoculars. Toen Biggs en zijn vrienden gingen kijken, lagen de schepen stil in de ruimte en vermoedde Biggs dat ze gewoon elkaar aan het bevoorraden waren.

Fixer zou Biggs nooit meer terugzien en het kalme leven op Tatooine zou ook op z’n eind lopen. Na de Battle of Yavin trouwde Fixer met Camie en nam hij een job aan bij TaggeCo die naar Tatooine waren gekomen om Moisture Farms op te kopen. Daar ontmoette hij Luke voor de laatste maal die op missie was voor de Rebel Alliance. Wat er daarna met Fixer gebeurde was niet geweten.

Achter de schermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki