Wikia

Yodapedia

Ledick Firest

10.901pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ledick Firest
Ledick Firest.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Titel/Rang:

Colonel

Functie:

Alliance Special Forces Officer

Wapen:

A-280 Blaster Rifle

Affiliatie:

Rebel Alliance

Ledick Firest was een Colonel die diende in de Battle of Hoth. Hij was de hoogste Officer op het slagveld op Hoth aan de zijde van de Rebel Alliance.

BiografieEdit

Colonel Ledick Firest was de man die de bevelen van General Carlist Rieekan moest uitvoeren op het slagveld zelf. Tijdens de Battle of Hoth was het vooral de taak van de Echo Base Troopers om de evacuatie van de Echo Base meer tijd te gunnen. Toen de Blizzard Forces van Maximilian Veers aan de horizon verschenen had Firest 5 compagnieën en Rogue Group om Evac Rearguard Action 101 uit te voeren.

Toen Firest het bericht van Outpost Beta en Echo Station 5-T-8 kreeg dat er Imperial Walkers waren gesignaleerd, riep hij meteen de Code Red Alert in. Alle ervaring die Firest had opgedaan bij de Laramus Base Irregulars kwam tijdens de Battle of Hoth goed van pas.

Ledick Firest doorzag het plan van Blizzard Force uitstekend en anticipeerde op het feit dat ze de DSS-02 Shield Generator het eerst zouden vernietigen zodat meer troepen konden landen en een bombardement konden starten. Daarom organiseerde Firest een relatief sterke verdedigingszone rond de Shield Generator met de sterkere artillerie langs de flanken. Terwijl de T-47 Snowspeeders de Walkers bezig hielden, concentreerden de Rebellen zich om te voorkomen dat de Walkers de landingszones kwamen bedreigen. Dat veel Echo Base Troopers zouden sneuvelen, wist Firest op voorhand maar zonder zijn bevelen en tactische ingrepen had het aantal vermoedelijk veel hoger opgelopen. Ledick Firest ontsnapte met de Bright Hope van Hoth.

Achter de SchermenEdit

  • Ledick Firest werd pas in 2013 gekoppeld aan de Officer met de snor in de remake van de Fact Files. Nummer 5 was het laatste nummer en is slechts in een zeer beperkte oplage verschenen.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki