Wikia

Yodapedia

Ledre Okins

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ledre Okins
Okins.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Overleden:

5 ABY

Titel/Rang:

Admiral

Functie:

Imperial Navy Officer

Vervoer:

Executor

Affiliatie:

Galactic Empire

Ledre Okins was een Imperial Admiral die Darth Vader assisteerde tijdens de aanval op de Vergesso Asteroids.

BiografieEdit

Okins was een Imperial die volgens alle regels van het boekje zijn graad van Admiral kon behalen. Okins leek ouder dan hij werkelijk was, mogelijk door de talloze inspanningen die hij deed om zijn rang te verkrijgen. Okins was geen grandioos strateeg, nam geen onnodige risico’s maar volgde gewoon bevelen op. Zonder hulp van een rijke familie kon Okins op zichzelf zijn status verkrijgen.

Deze trouw bracht Okins aan het licht bij Palpatine. Hij koos Okins als de perfecte aanvoerder van een kleine aanvalsvloot om piraten te verslagen of om planeten te veroveren voor het Empire. Vaak werd Okins boven een Officer geplaatst van wie bekend was dat acties vaak het gevolg waren van ambitie in plaats van het volgen van de regels van het Empire. Wie onder Okins diende, wist dat alles wat er gebeurde zou gerapporteerd worden aan de Emperor. Okins werd zelfs soms aan Darth Vader gekoppeld tijdens missies.

Okins zelf voelde zich niet gemanipuleerd en dacht alleen maar aan het dienen van het Empire. Hij was op en top trouw en vond dat het opvolgen van bevelen cruciaal was in de orde van het Empire.

In 3 ABY wou Darth Vader dat Okins een aanval uitvoerde op de Vergesso Asteroids waar zich mogelijk een basis van de Rebel Alliance bevond. Op die manier kon Vader zich beter op de problemen met Xizor concentreren. Palpatine stuurde Vader echter met opzet op missie om hem op zijn paard te zetten wat betrof Xizor. Okins vocht ook onder Vader in de Second Battle of Bajic.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki