Wikia

Yodapedia

Leektar

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Leektar
Leektar.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ewok

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Endor

Titel/Rang:

Honorary Elder

Wapen:

Knuppel, mes, speer, boog

Vervoer:

Ewok Glider

Affiliatie:

Bright Tree Village, Rebel Alliance

Relaties
Partner:

Chesea

Kinderen:

3

Ewoks.jpg

Leektar, 4de van links

Leektar was een Ewok die deel uitmaakte van Bright Tree Village ten tijde van de Battle of Endor.

BiografieEdit

Leektar probeerde het voorbeeld van zijn broer Keoulkeech te volgen toen ze samen opgroeiden in Red Bush Grove, ten zuiden van Bright Tree Village. Keoulkeech toonde een natuurlijke affiniteit voor planten, kruiden en dieren, dewelke Leektar maar niet kon evenaren. Zelfs Leektars Soul Tree groeide in de schaduw van de boom van zijn broer. Leektar bleef streven om zijn broer te evenaren maar vergat daarbij zijn eigen kwaliteiten uit het oog. Zo waagde hij regelmatig zijn leven om toch maar aan zijn broer te kunnen tippen.

Leektar huwde met Chesea en samen kregen ze drie Woklings. Leektar verliet zijn destructieve drang maar verlangde nog steeds naar een belangrijkere functie in zijn stam. Hij hoopte zelfs dat een magische plant zijn wensen zou overbrengen aan de Leaf Queen. Dat gebeurde maar niet zoals Leektar het had gewenst. Een vuur brak los en vernietigde het dorp van Red Bush Grove. Leektar was de enige overlevende Ewok en met de kledij van de sjamaan sprak hij de rituele woorden die de overleden Ewoks begeleidden in hun tocht naar het hiernamaals. Leektar voelde zich ontzettend schuldig en trok op zijn eentje op zoek naar een nieuwe stam. Hij passeerde de Yarlubb rivier en sliep ’s nachts in bomen om vijanden te vermijden.

Terwijl hij verder trok, merkte hij de aanwezigheid op van het Galactic Empire. Leektar kende niets van hun technologie maar bestudeerde hun werkwijze en de sterke en zwakke punten van hun vreemde bondgenoten. Op een keer redde hij een groep Ewok verkenners door Stormtroopers te belagen met doelgerichte pijlen uit zijn boog. De verkenners konden ontsnappen en Leektar volgde hen naar Bright Tree Village.

In Bright Tree Village deed Leektar zijn droevige verhaal aan Chief Chirpa en omwille van zijn kennis over het Empire en zijn moed, kreeg hij de zelden toegereikte titel van Honorary Elder toegewezen. Leektars advies werd opgevolgd door Chirpa en kwam goed van pas in de Battle of Endor. Leektar was immers getuige van de komst van de Heroes of Yavin naar Bright Tree Village. Hij droeg op dat moment een schedel van een dier als hoofddeksel.

Na de Battle of Endor vond Leektar eindelijk rust. Tijdens het feest speelde hij muziek met drumstokken. De overwinning opende opnieuw de communicatie tussen andere Ewok stammen. Leektar vond zelfs zijn broer Keoulkeech terug die zich na de brand had teruggetrokken in de bossen om hen te genezen van de duistere bezetters.

Achter de SchermenEdit

  • Leektar werd in WTS samengesteld door Andrew Gilbertson en Arthur Papadam.

VerschijningEdit

BronEdit

Externe LinkEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki