Wikia

Legends of the Lasat
Legends Lasat
Informatie
Serie:

Star Wars: Rebels

Seizoen:

2

Aflevering:

12

Uitzending:

3 februari

Vorige:

The Protector of Concord Dawn

Volgende:

The Call

Legends of the Lasat (eerder gekend als Legacy of Lasan) is de twaalfde episode uit het tweede seizoen van Star Wars: Rebels.

SynopsisEdit

De Rebels reizen opnieuw naar Nixus Hub 218 Station waar Ezra Bridger een tip opvolgt van zijn contactpersoon. Wanneer blijkt dat deze personen twee Lasats zijn, is Zeb Orrelios behoorlijk verrast aangezien hij dacht de enige Lasat te zijn in het universum. De Rebels schakelen de Imperials uit en daarna blijkt dat Hondo Ohnaka Ezra's contactpersoon is. Chava en Gron herkennen Zeb als de Captain van de Lasan Honor Guard.

Meer Imperials komen echter langs en de Rebels moeten snel de aftocht blazen met de Lasats. Hondo helpt Ezra te ontsnappen, maar geraakt zelf klem te zitten en wordt gegrepen door de Stormtroopers. Wanneer hij hoort van een beloning voor de Rebels wil hij de Imperials helpen, ook al weet hij dat hij geen andere keuze heeft. De Ghost ontsnapt, maar Agent Kallus zit hen alweer op de hielen.

Aan boord van de Ghost proberen Chava en Gron Lirasan te vinden, de legendarische thuiswereld van de Lasat. Volgens Zeb is dat een legende en hij hecht geen geloof aan het ritueel dat Chava uitvoert en waarin The Three een cruciale rol spelen, bestaande uit de dwaas, de krijger en het kind. Het kind zal zowel de dwaas als de krijger redden, maar Zeb denkt er niet eens aan om Ezra, wie hij beschouwt als het kind, met die eer te gaan lopen.

Zeb trekt zich terug in zijn kajuit, maar Ezra laat hem niet in de steek. Zeb vertelt hoe hij op Lasan verantwoordelijk was voor de koninklijke familie en dat Honor Guard best standhield totdat een bom hem uitschakelde en daarna alles om zeep was. Op dat moment redde Kanan Jarrus Zeb op Lasan. Zeb voelt zich schuldig omdat hij zijn volk in de steek heeft gelaten, ook al denken Chava en Gron dit helemaal niet.

Zeb raapt zijn geloof en moed bij elkaar en wil zijn volk helpen. Met zijn Bo-Rifle kan hij op een oude wijze de weg naar Lirasan aanwijzen. Chopper projecteert een kaart van Wild Space waarin de planeet zich zou bevinden. Zebs interventie helpt en Chava zegt dat Zeb het kind is in de legende, het kind van de Lasan.

Wanneer de Ghost arriveert, zien ze een geïmplodeerde groep sterren en een soort van zwart gat dat hun weg blokkeert. Kallus is ook gearriveerd dankzij een Homing Beacon dat Hondo op Ezra's zender had geplaatst. Zeb gebruikt zijn Bo-Rifle om de Ghost op mysterieuze manier doorheen het zwarte gat te loodsen waardoor het schip door een soort van lading wordt beschermd. De TIE fighters worden vernietigd en Kallus blaast de aftocht wanneer hij merkt dat de situatie te gevaarlijk wordt.

De Ghost overleeft de reis doorheen de anomalie en wanneer de bemanning weer bij het bewustzijn komt, zien ze Lirasan verderop liggen. Wanneer Zeb terugkeert, zegt hij dat er nog een heleboel Lasat leven en dat Lirasan eigenlijk hun oorspronkelijke thuisplaneet is. Nu de Ghost de coördinaten kent, kan Zeb altijd terugkeren.

IndexEdit

PersonagesEdit

SchepenEdit

PlanetenEdit

AndereEdit