Wikia

Yodapedia

Life Zone

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Life Zone
Bespin1.jpg
Locatie
Planeet:

Bespin

Type:

Atmosfeer

Klimaat:

Gematigd

Inwoners:

Cloud City, Floating Home, Tibannopolis

Bespin was een Gas Giant in het Bespin System maar toch was er leven mogelijk dankzij de Life Zone. Deze strook was zo’n 30 km diep en bevatte al het leven op Bespin. Ze bevond zich op amper 150 km van outer space. In deze ‘Life Zone’ leefden niet alleen de dieren en planten, het was ook de strook waar de kolonisten gasplatformen als Floating Home, Tibannopolis en uiteraard Cloud City, bouwden.

LevenEdit

Alhoewel er frequent gevaarlijke stormen woedden op Bespin, was de ‘Life Zone’ een paradijs voor avonturiers. De wolken scheidden immers kostbare gassen en edelstenen af. Deze trokken echter de aandacht van een aantal jagers. Het meest kostbare was het Tibanna Gas dat op Bespin in een zeldzame ‘spin-sealed’ conditie werd aangetroffen en daardoor nog in kracht en waarde toenam. De stormen vormden het grootste natuurlijke gevaar in de ‘Life Zone’.

Het leven op Bespin moest zich aanpassen aan de levensomstandigheden. De basis van de voedselketen waren de microscopische algen (‘pinks’ en ‘glowers’) die zich in de wolken bevonden. Het waren deze algen die de wolken van Bespin hun oranje, roze en paarse kleur geven. Naast hun kleur scheidden deze algen ook Rethen gas af. Dat erg lichte gas werd onder andere door vliegende beesten gebruikt om zich voort te bewegen.

De belangrijkste rover in de ‘Life Zone’ was de Velker, een platte V-vormige zwever. Eén van hun belangrijkste prooien was de enorme ballonachtige Beldon die Tibanna gas afstoot en daarom een beschermde diersoort is. Rawwks voedden zich met de algen en leefden in ruïnes of aan trossen algen die door de ‘Life Zone’ zweefden. Floaters waren kleine vliegende beesten die in talloze soorten bestaan, maar amper werden geclassificeerd. Toen Lord Ecclessis Figg Bespin ontdekte importeerde hij sierlijke Thranta’s van op Alderaan. Deze uitgestorven diersoort bevolkte daarna de ‘Life Zone’ op Bespin met de maandelijkse Bespin Sky Rodeo als hoogtepunt.

De ‘Life Zone’ speelde uiteraard ook in de kaarten van het toerisme op Cloud City. Zo konden toeristen een ritje maken naar kuuroorden of een avontuurlijke tocht maken met Para-Wing Gliders of Skyships. Bovendien zorgden de gekleurde wolken voor een prachtige zonsopgang en ondergang. Aangezien deze tweemaal per 24u gebeurde (een dag op Bespin duurde slechts 12u), was dit een enorme toeristische troef.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki