Wikia

Lob Doluff
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Oseon System

Functie:

Administrator Senior of the Oseon

Affiliatie:

Centrality

Quote: "You aren't joking, are you, Captain Calrissian?"
-- Lob Doluff

Lob Doluff was de Administrator Senior of the Oseon in 4 BBY. Doluff werd door Rokur Gepta gedwongen om Lando Calrissian in een valstrik te lokken.

BiografieEdit

Doluff was de Administrator Senior of the Oseon in 4 BBY toen Rokur Gepta Doluff voor zijn kar spande in een plan om Lando Calrissian gevangen te nemen. Doluff was een kleine, kale man met een donkere baard. Hij was een rijk individu dat van comfort hield en dat toonde door de Esplanade op Oseon 6845 te laten bouwen.

Gepta had de gedaante aangenomen van de door hem gedode miljardair Buhhuah Mutdah. Doluff nodigde vervolgens Calrissian uit voor een partij Sabacc op Oseon 6845, maar nadat hij daarna werd gearresteerd voor verboden wapenbezit, nadat hij een aanvaller aan boord van de Falcon had neergeschoten, stelde hij Lando een alternatieve deal voor.

Lando zou samen met Bassi Vobah en Waywa Fybot de drugverslaagde miljardair Mutdah helpen arresteren tijdens het verschijnen van de Flamewind die Doluff zelf niet echt kon zien aangezien hij kleurenblind was. Ironisch genoeg was Doluff zelf aan Lesai verslaafd, de substantie waarvoor hij Mutdah wou laten arresteren.

BronEdit