Wikia

Yodapedia

Lobot

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Lobot
Lobot.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens - Cyborg

Geslacht:

Man

Lengte:

1,75 meter
79 kilogram

Haarkleur:

Geen

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Geboren:

38 BBY

Titel/Rang:

Cloud City Computer Liaison Officer

Functie:

Administrator's Chief Aide

Affiliatie:

Cloud City

Quote: "Well done. Hold them in the security tower and keep it quiet."
-- Lando Calrissian

Lobot was de Cyborg Computer Liaison Officer van Cloud City toen Lando Calrissian Baron Administrator was van de stad. Hij was tevens de leider van de Wing Guard en de rechterhand van Baron Calrissian.

BiografieEdit

Leven in de FringeEdit

Lobot werd geboren in 38 BBY. Zijn vader was een slavendrijver en Lobot vergezelde zijn vader mee op talloze raids. Lobot droomde van een nog grotere loopbaan als piraat en slavendrijver dan die van zijn vader. Net voor de uitbraak van de Clone Wars, in 23 BBY, werd Lobots vader echter gedood door rivaliserende piraten. Lobot werd gevangen genomen en moest werken voor de moordenaars van zijn vader. In 21 BBY kon Lobot ontsnappen naar Bespin's Cloud City. Lobot dwaalde doorheen de straten en avenues waar hij moest stelen om te overleven. Toen hij echter betrapt werd op diefstal kreeg hij van de toenmalige Baron Administrator Ellisa Shallence het verdikt om vijftien jaar op Cloud City te moeten werken als Computer Liaison Officer. Daarvoor zou Lobot een Borg Construct Aj^6 krijgen ingeplant.

Liaison OfficerEdit

Lobot1.jpg

Lobot in actie

Door deze operatie verloor Lobot bijna alle zin om te spreken maar stond hij rechtstreeks in verbinding met alle computers en systemen op Cloud City. Zijn intelligentie werd hierdoor ook vergroot. Toen Lobot zijn straf had uitgezeten, bleef hij gewoon zijn functie op Cloud City verder uitoefenen omdat hij geen ander leven meer kende.

Als Computer Liaison Officer had hij al een resem slechte en corrupte Baron Administrators de revue zien passeren. Onder de corrupte Dominic Raynor was Lobot de chief administrative aide. Tijdens een spel Sabacc hielp Lobot echter om Lando Calrissian onrechtstreeks te laten winnen van Raynor. Calrissian nam daardoor de titel van Baron Administrator over van Raynor.

Baron CalrissianEdit

Onder Calrissian werd Lobots functies pas echt ten volle benut. Lobot moest zich nu ook bekommeren om zakelijke en clandestiene deals die Calrissian liever overliet aan zijn assistent. Lobot fungeerde ook als tussenpersoon en officieuze leider van de Wing Guards die Calrissian onder het bevel van de Baron Administrator plaatste. Lobot redde onder andere Lando's leven toen EV-9D9 bommen op Cloud City wilde laten ontploffen.

Toen Cloud City het gevreesde maar onverwacht bezoek kreeg van Darth Vader in 3 ABY was Lobot één van de eersten om Lando eraan te herinneren dat deals sluiten met het Galactic Empire nooit voordelig kon zijn. Net als Lando, hield Lobot niet van het Empire. Er restte Lando echter weinig keuze om Vaders wil uit te voeren. Lobot vergezelde Calrissian toen zijn oude vriend Han Solo, was geland. Nadat Lando Han had verraden werd het duidelijk dat Darth Vader zich niet aan zijn woord hield. Lobot en Lando wisselden regelmatig een veelzeggende blik. Nadat Han Solo was gevangen genomen door Boba Fett en Vader had bevolen om Chewbacca en Leia naar zijn schip te brengen, was voor Lando de maat vol. Hij gaf Lobot Code Force Seven door via zijn Wrist Comlink en even later omsingelden Lobot en de Wing Guards de Stormtroopers. Terwijl Calrissian ontsnapte hield Lobot de troopers onder bedwang in de Cloud City Security Tower.

Na 3 ABYEdit

Lando Lobot.jpg

Lobot neemt de Stormtroopers gevangen

Na de inname van Cloud City door het Galactic Empire bleef Lobot opereren op de stad maar zijn Motivational-Programming Capsule raakte beschadigd toen de Ugnaught Rebellion uitbrak. Toen Lando Calrissian enkele maanden later terugkeerde, ontdekte hij dat zijn vroegere vriend verward en beschadigd was. Lobot herkende Lando niet meer en viel hem aan. Lando kon Lobot echter herstellen. Lobot maakte de bommen van de Ugnaughts onschadelijk en redde Lando van een gewisse dood toen hij van Cloud City tuimelde in een gevecht met de Imperials. In een duel met de Imperial Hugo Treece raakte Lobots Borg Construct Aj^6 beschadigd maar deze werd hersteld.

Lobot bleef op Cloud City werken maar Lando kon steeds rekenen op zijn hulp indien nodig.

Achter de schermenEdit

  • Lobot werd vertolkt door de Britse acteur John Hollis.
  • Lobot sprak eerst in de film maar deze scènes werden verwijderd of ingekort.
  • Lobot staat op de credits van de film vermeld als "Lando's Aide".
  • Zijn naam verwijst naar lobotomie.

VerschijningenEdit

BronnenEdit

Wiki.png
Yodapedia heeft 5 afbeeldingen gerelateerd aan Lobot.

Around Wikia's network

Random Wiki