Wikia

Yodapedia

Logray

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Logray
Logray.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ewok

Geslacht:

Man

Lengte:

1,00 meter

Haarkleur:

Bruin, Beige, Grijs

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Endor

Titel/Rang:

Medicine Man

Functie:

Sjamaan

Wapen:

Staff of Power

Affiliatie:

Bright Tree Village

Logray CoC.jpg

Logray rond 3.5 ABY

Logray was gedurende vele jaren de wijze Medicine Man van Bright Tree Village todat hij meer en meer naar de 'duistere kant' begon te neigen en na de Battle of Endor werd verbannen uit het dorp.

BiografieEdit

Logray werd lang geleden geboren op Endor. Hij was ouder dan Chirpa en geen enkele Ewok van Bright Tree Village herinnerde Logray zich anders dan ‘oud’. Sommige Ewoks geloofden dat Logray zo oud was als de bomen zelf.

Logray Cartoons.jpg

Logray

In zijn jonge jaren was Logray een geducht krijger die echter werd gevangen genomen door Morag, de Tulgah heks. Als haar slaaf leerde Logray echter stiekem de magische krachten aan die Morag gebruikte door hulp van magische voorwerpen, spreuken en bijzondere planten en dieren. Logray kon echter ontsnappen en met zijn nieuwe vaardigheden ontpopte hij zich tot één van de leiders van Bright Tree Village. Logray was ambitieus en na de dood van de sjamaan, nam hij deze belangrijke positie over in het dorp. Zo hielp hij Chirpa aan de macht komen om op een standvastige en rechtvaardige manier over het dorp te regeren.

Rond 3 ABY had Logray een grijze vacht, met donker- en bleekgrijze haren. Op zijn hoofd droeg hij een schedel van een Churi vogel versierd met allerlei veren en huiden. Logray gebruikte een staf en had rond zich een riem met daarin kruiden en magische voorwerpen. Logray gebruikte bijvoorbeeld een Crystal Image Spinner om andere personen en locaties op Endor waar te nemen.

Logray redde Bright Tree Village vaak van problemen en vijanden zoals de Duloks van Gorneesh of zijn aartsvijand Morag. Dankzij hulp van een groep jonge Ewoks waaronder Wicket en Kneesaa kon Logray de vrede bewaren in het dorp. Talloze gevaren werden keer op keer afgeweerd. Logray kon niet alleen verschillende Ewok goden oproepen zoals Brother Sky, Father Tree, de Spell of Seven Oaths en bezat hij ook de kracht van de magische Sunstar. Logray had een hut in het centrale plein van Bright Tree Village maar vaak leefde hij afgezonderd in zijn hut waar de Ewoks hem om advies of hulp kwamen vragen.

Zoals de traditie het wilde, had de sjamaan vaak een leerling in dienst die werd opgeleid om zijn functie over te nemen. Nadat Zarrak werd verbannen omdat hij ‘duistere magie’ gebruikte, werd Wicket kortelings Logray’s assistent. Wicket bleek echter helemaal geen tovenaar en dus nam Logray Paploo in dienst.

In 3.5 ABY steunde Logray de ‘Caravan of Courage’ die werd opgestart om de ouders van Cindel en Mace Towani terug te vinden die door een Gorax waren ontvoerd. Logray gaf elke deelnemer van de missie één van de acht Sacred Totems of the Legendary Ewok Warriors. Deze magische voorwerpen zouden hen helpen om de reis tot een succes te brengen.

Rond 4 ABY had Logray een bleekbruine huid met strepen beige vacht. Zijn staf was vervangen door een stok gemaakt van een ruggengraat van een overwonnen vijand. Ondanks zijn wijsheid raakte Logray langzamerhand meer in opspraak in het dorp. Wicket had ontdekt dat Logray soms ‘duistere magie’ begon te gebruiken en dit zorgde voor een controverse in het dorp. Wicket werd door Logray verbannen van alle rituelen in het dorp maar had nog steeds de steun van de Advisory Council. De komst van het Galactic Empire maakte Logray echter nog meer achterdochtig en vijandig ten opzichte van buitenstaanders.

Toen Ewok krijgers kwamen aandraven met een viertal gevangenen en een gouden figuur die de Ewoks beschouwden als een godheid, besliste Logray om de gevangenen op te eten en te offeren in naam van hun nieuwe god. Hij inspecteerde de vreemde wapens die op de gevangenen waren buitgemaakt. Zelfs toen C-3PO zei dat dit niet nodig was en zijn magische krachten zou gebruiken, weigerde Logray de gevangenen vrij te laten. Pas toen C-3PO echte magische krachten toonde, vluchtten alle Ewoks weg en moest ook Logray toegeven dat dit inderdaad een echte god was met speciale krachten.

Logray Chirpa.jpg

Logray & Chirpa

Tijdens de vergadering besliste de Advisory Council om de Rebel Alliance te steunen in hun strijd tegen het Galactic Empire. Hoewel soms werd beweerd dat Logray als een lafaard zich terugtrok tijdens de Battle of Endor was dit niet correct. Logray voerde mee de Ewoks aan en probeerde zelfs met een aantal soortgenoten een AT-ST Walker tegen te houden.

Na de Battle of Endor besliste Chirpa om zijn oude vriend Logray te verbannen uit Bright Tree Village. De sinistere praktijken zoals het offeren van de Rebellen en zijn duistere magie werden als een gevaar beschouwd voor het dorp. Alvorens Logray verdween, vervloekte hij het dorp en verdween voorgoed. Slechts met de hulp van C-3PO kon de nieuwe sjamaan Paploo deze vloek bezweren en nietig verklaren. Logray’s naam en daden werden gewist uit de geschiedenis van het dorp, hoe belangrijk zijn aandeel ook mocht geweest zijn in vroegere tijden.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki